Every Noise at Once · swedish classical   scan   list   playlist   intro   pulse   new
Lasse Lucidor»
Johan Algot Haquinius»
Helena Munktell»
Adolf Wiklund»
Joachim Nikolas Eggert»
Josef Otto af Sillén»
Otto Olsson»
Dag Wirén»
Natanael Berg»
Lars-Erik Larsson»
Oskar Lindberg»
Gustaf bengtsson»
Eduard Brendler»
Ivar Hallström»
Henning Mankell»
Jakob Adolf Hägg»
Gunnar Wennerberg»
Emil Sjögren»
Franz Berwald»
Sara Wennerberg-Reuter»
Sven Sköld»
Jacob Axel Josephson»
Gösta Nystroem»
Bo Linde»
Allan Pettersson»
August Söderman»
Kurt Atterberg»
Hildor Lundvik»
Otto Lindblad»
Adolf Fredrik Lindblad»
Josef Jonsson»
Johan Helmich Roman»
Knut Håkansson»
Erik Gustaf Geijer»
Wilhelm Stenhammar»
Harald Fryklöf»
Yngve Sköld»
Josef Eriksson»
Andreas Hallén»
Armas Järnefelt»
Albert Rubenson»
Tor Aulin»
Amanda Rontgen-Maier»
Ludvig Norman»
David Wikander»
Valborg Aulin»
Elfrida Andrée»
Wilhelm Harteveld»
Helmer Alexandersson»
Ture Rangström»
Ruben Liljefors»
Wilhelm Peterson-Berger»
Oscar Byström»
Hugo Alfvén»
Carl Jonas Love Almqvist»
Johan Wikmanson»
romanian contemporary classical»
danish contemporary classical»
israeli classical»
australian classical»
italian contemporary classical»
british contemporary classical»
swiss contemporary classical»
austro-german modernism»
early modern classical»
serialism»
french romanticism»
danish classical»
czech contemporary classical»
late romantic era»
post-romantic era»
russian contemporary classical»
swedish classical»
oriental classical»
neoclassicism»
quatuor a cordes»
contemporary classical»
irish classical»
partyschlager»
discofox»
cantaditas»
hard bass»
hands up»
mahraganat»
deep discofox»
euro hi-nrg»
jungle»
bouncy house»
hardcore breaks»
ragga jungle»
breakbeat»
jump up»
deep vocal house»
italo dance»
eurodance»
swedish eurodance»
bubblegum dance»
deep happy hardcore»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,331 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.