Every Noise at Once · portuguese early music   scan   list   playlist   new
Antonio Leal Moreira»
Miguel da Natividade»
Diogo dias Melgás»
António José da Silva»
Filipe da Madre de Deus»
João de Badajoz»
Aires Fernandes»
Fray Francisco de Santiago»
Damião de Góis»
Pero de Gamboa»
Agostinho da Cruz»
Manuel Tavares»
Antonio de Baena»
Francisco Xavier Baptista»
Aires Fernandez»
António Teixeira»
Estêvão Lopes Morago»
Lucas Puxol»
Diogo Dias Melgas»
Manuel Cardoso»
Joao de Sousa Carvalho»
Manuel Leitão de Aviles»
Francisco António de Almeida»
Pablo Bruna»
António Carreira»
Duarte Lobo»
Pedro de Escobar»
André Da Silva Gomes»
Fernão Gomes Correia»
Filipe de Magalhães»
Pedro de Cristo»
Manuel Correia»
Frei José Marques e Silva»
Pedro de Araújo»
Manuel da Fonseca»
Carlos Seixas»
Estêvão de Brito»
Ginés de Morata»
Bartolomeo Trosylho»
Joao Cordeiro Da Silva»
Francisco Martins»
Gaspar dos Reis»
Andreas De Silva»
Jerónimo Francisco de Lima»
Joao Rodrigues Esteves»
Martinho García de Olague»
Manuel Rodrigues Coelho»
Gaspar Fernandes»
Luis de Aranda»
João IV of Portugal»
Pedro de San Lorenzo»
Lobo de Mesquita»
João Lourenço Rebelo»
Manuel Machado»
Diogo da Conceição»
Antonio Marques Lesbio»
Antonio Pinheiro»
modern string quartet»
early music ensemble»
renaissance»
portuguese early music»
early music»
latin american baroque»
musique ancienne»
chamber orchestra»
bohemian baroque»
korean classical performance»
viola da gamba»
viola»
czech contemporary classical»
irish classical»
galante era»
french baroque»
french opera»
french romanticism»
french renaissance»
english renaissance»
classical performance»
deep discofox»
breakbeat»
tekk»
jumpstyle»
bass house»
hip house»
jungle»
bouncy house»
latin house»
partyschlager»
melbourne bounce international»
tekno»
cantaditas»
italo dance»
nu skool breaks»
melbourne bounce»
jump up»
hard bass»
eurodance»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,987 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2022-11-29. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.