Every Noise at Once · moog   scan   list   playlist   intro   pulse   2020   new
Menachen Zur»
Electric Cokernut»
The Electric Moog Orchestra»
Man From Uranus»
Jean-Jacques Perrey»
Perrey and Kingsley»
Mort Garson»
Syd Dale»
The Moog Cookbook»
Blue Marvin»
Bernie Green»
Beaver & Krause»
Dana Countryman»
The Happy Moog»
Sid Bass»
John Mills-Cockell»
Hot Butter»
Dick Hyman»
David Vorhaus»
Mother Mallard's Portable Masterpiece Company»
Gershon Kingsley»
Ralph Carmichael»
Gil Trythall»
The Moog Machine»
Basil Kirchin»
The Electronic Concept Orchestra»
Mike Lang»
Emerson Meyers»
Harry Breuer»
Fred Weinberg»
Marty Gold»
Paul Beaver»
Synthesonic Sounds»
Syrinx»
Nino Nardini»
Isao Tomita»
Cecil Leuter»
Thelonious Moog»
Phil Mfu»
Bruce Haack»
Gershon Kingsley & Leonid Hambro»
Claude Denjean»
Tonto's Expanding Head Band»
Joe Meek & the Blue Men»
Rick Powell»
Frank Hunter and His Orchestra»
Hidemi Saito»
Seidat»
The Eden Electronic Ensemble»
Raymond Scott»
Cecil Canterburn»
Mike Vickers»
Steve Roach»
Jean-Jacques Perrey & Dana Countryman»
Hugo Montenegro»
Bob Callaghan»
Joel Gressel»
Bill Page»
Georges Teperino»
Cluster»
Ruth White»
Jeff Haskell»
new weird finland»
vintage french electronic»
synthesizer»
balinese traditional»
galician jazz»
canadian psychedelic»
school ensemble»
dutch jazz»
polish jazz»
spytrack»
library music»
space age pop»
drone folk»
faroese jazz»
belgian experimental»
moog»
j-ambient»
sitar»
theremin»
experimental guitar»
theme»
exotica»
greek jazz»
japanese concert band»
german jazz»
antideutsche»
scream rap»
classic k-pop»
ukrainian pop»
deep dance pop»
russian dance pop»
j-pop boy group»
electronic trap»
dance pop»
hungarian pop»
japanese dance pop»
russelater»
k-pop girl group»
moldovan pop»
russian rave»
pop edm»
redneck»
swedish eurodance»
k-pop»
k-pop boy group»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,331 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.