Every Noise at Once · mexican classical   scan   list   playlist   intro   pulse   new
Gabriela Ortiz»
Manuel Enríquez»
Hernando Franco»
Gustavo E. Campa»
Silvestre Revueltas»
Enrique Rangel»
Antonio de Salazar»
Javier Torres Maldonado»
Manuel de Zumaya»
Eduardo Gamboa»
Blas Galindo»
Victor Rasgado»
Marcela Rodríguez»
Higinio Ruvalcaba»
Leonardo Coral»
Mario Ruiz Armengol»
Rosa Guraieb»
Eduardo Angulo»
Hilda Paredes»
Enrico Chapela»
Juan Gutiérrez de Padilla»
Mario Lavista»
José Rolón»
Daniel Catán»
Julio Estrada»
Carlos Sánchez-Gutiérrez»
Eugenio Toussaint»
Ricardo Zohn-Muldoon»
Federico Ibarra»
Manuel Ponce»
Felipe Villanueva»
Juan Garcia de Zespedes»
Salvador Contreras»
Francisco López Capillas»
Carlos Jiménez Mabarak»
Juventino Rosas»
José Pablo Moncayo»
Juan de Lienas»
Miguel Bernal Jiménez»
Gaspar Fernandes»
Arturo Fuentes»
Arturo Márquez»
Candelario Huízar»
Carlos Chávez»
Melesio Morales»
Ricardo Castro»
Alfredo Carrasco»
Julián Carrillo»
Juan Trigos»
Eduardo Hernández Moncada»
Aurelio Tello»
Javier Álvarez»
australian classical piano»
mexican classical»
japanese classical performance»
taiwan classical performance»
japanese classical piano»
classical era»
korean classical performance»
classical harp»
chinese classical piano»
classical trombone»
austrian classical piano»
german classical piano»
italian classical piano»
latin american classical piano»
early romantic era»
spanish classical piano»
balkan classical piano»
nordic classical piano»
classical horn»
latin classical»
latin american baroque»
turkish classical performance»
british classical piano»
denpa-kei»
remix product»
cantaditas»
hard bass»
oktoberfest»
hands up»
deep discofox»
eurobeat»
partyschlager»
discofox»
jump up»
bouncy house»
bubblegum dance»
hardcore techno»
j-core»
happy hardcore»
deep vocal house»
eurodance»
swedish eurodance»
deep happy hardcore»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,366 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.