Every Noise at Once · horror synth   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Fred Myrow»
Day Before Us»
Jim Manzie»
Jonathan Snipes»
Chris Alexander»
Cooper Nixon»
Paul McCollough»
The Giallos Flame»
Phalangius»
Alan Howarth»
Francesco Clemente»
Gianni Rossi»
Antoni Maiovvi»
All of Them Witches»
Jay Chattaway»
John Carpenter»
Werewolves in Siberia»
Iva Davies»
John Harrison»
CRYOSAT»
Graham Reznick»
Anima Morte»
Hesperius Draco»
Gus Russo»
Goblin»
Fabio Frizzi»
Zombi»
Espectrostatic»
Joe Renzetti»
Nightsatan»
Moloch»
The Night Terrors»
Claudio Simonetti»
Harglow»
Xander Harris»
Voyag3r»
BurningTapes»
Chuck Cirino»
Repeated Viewing»
Slasher Film Festival Strategy»
Unit Black Flight»
Wojciech Golczewski»
Pentagram Home Video»
Terrortron»
Intersigno»
Kyle Dixon & Michael Stein»
UltraKiller»
Ron Cannon»
Apparition»
Christopher Ried»
Charles Bernstein»
Slasher Dave»
Cristian Bergagna»
Tommy Creep»
Europaweite Aussichten»
The Heartwood Institute»
Umberto»
Spettro Family»
Angel Dust Dealers»
Three Winters»
Luca Venezia»
Volkan Akaalp»
Daniel Davies»
City In Ruin»
Ketsueki Sakuru»
Franz Falckenhaus»
new isolationism»
epicore»
indian ambient»
mexican experimental»
horror synth»
final fantasy»
berlin school»
korean experimental»
space ambient»
organic ambient»
ambient pop»
mandible»
danish experimental»
polish ambient»
chinese post-rock»
synthesizer»
finnish experimental»
scorecore»
anime score»
experimental synth»
modular synth»
euroska»
french reggae»
flamenco fusion»
russian old school hip hop»
rap underground espanol»
latin viral rap»
bhangra»
igbo pop»
punjabi pop»
yoruba worship»
bikutsi»
rap conciencia»
spanish hip hop»
classic punjabi pop»
rumba catalana»
japanese boom bap»
italian underground hip hop»
boom bap espanol»
classic bhangra»
bloco»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,670 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-10-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.