Every Noise at Once · historically informed performance   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Andrew Rowan Summers»
Holger Falk»
Tafelmusik Baroque Orchestra»
Margaret Faultless»
Capriccio Stravagante»
The King's Consort»
Nigel Robson»
Smithson String Quartet»
Knut Jacques»
Eric Milnes»
Collegium Vocale Gent»
Jan Willem de Vriend»
Ludwig Güttler»
Eroica Quartet»
Monica Huggett»
Simon Standage»
Café Zimmermann»
Unicorn Ensemble»
Drottningholm Baroque Ensemble»
Marc Minkowski»
Jeannette Sorrell»
Christophe Rousset»
Il Gardellino»
Alessandro Stradella Consort»
Nils-Erik Sparf»
Le Concert Spirituel»
Marcello di Lisa»
Il Giardino Armonico»
Camerata Academica Salzburg»
Petra Mullejans»
Mario Venzago»
Ensemble Pygmalion»
Simon Gaudenz»
Amandine Beyer»
Europa Galante»
Reinhard Goebel»
Hermann Max»
Christopher Monks»
Paul McCreesh»
Akademie für Alte Musik Berlin»
Anima Eterna»
Collegium Musicum 90»
Giovanni Antonini»
Il Pomo D'oro»
Midori Seiler»
Rachel Podger»
La Risonanza»
Carolin Widmann»
Quatuor Mosaïques»
L'Archibudelli»
Le Concert de la Loge»
Malcolm Bilson»
Catherine Wyn-Rogers»
Paul Goodwin»
Cappella Coloniensis»
Anthony Marwood»
Erik Bosgraaf»
Hausmusik London»
Chiara Banchini»
Peter Hanson»
Ensemble Marsyas»
Alberto Zedda»
Ryo Terakado»
Quatuor Cambini-Paris»
Nicholas McGegan»
Barthold Kuijken»
Moderntimes_1800»
Ronn McFarlane»
Ensemble Vintage Köln»
Chiaroscuro Quartet»
Orchestre Révolutionnaire et Romantique»
La Capella Reial De Catalunya»
Windermere String Quartet»
Orchestra Of The 18th Century»
Concerto Köln»
The Four Nations Ensemble»
Alina Ibragimova»
Insula Orchestra»
Trevor Pinnock»
Marius Casadesus»
The English Concert»
London Classical Players»
Christopher Hogwood»
Orchestra of the Age of Enlightenment»
Suzie LeBlanc»
Gli Incogniti»
Ian Page»
Dominique Vellard»
Ashley Solomon»
Christiane Jaccottet»
Anthony Pleeth»
Fabio Biondi»
Musica Amphion»
New Trinity Baroque»
Arcadian Academy»
Apollo's Fire»
Boston Baroque»
Martin Pearlman»
Les Agrémens»
The Parley of Instruments»
Antonio Janigro»
Catherine Mackintosh»
Musica Antiqua Köln»
Tarleton's Jig»
Freiburger Barockorchester»
Federico Guglielmo»
Alexander Melnikov»
Rene Clemencic»
Andrew Parrott»
La Reverdie»
David Porcelijn»
Jaap Schröder»
Harry Christophers»
Charles Daniels»
Flautadors Recorder Quartet»
Authentic Quartet»
Kuijken Quartet»
Capella Savaria»
Purcell Quartet»
Festetics Quartet»
Rondellus»
London Haydn Quartet»
Ensemble Concerto»
Crispian Steele-Perkins»
His Majestys Sagbutts & Cornetts»
Kertesz Quartet»
Quatuor Terpsycordes»
Eybler Quartet»
Edding Quartet»
Concerto Italiano»
AleaEnsemble»
Instruments of Time & Truth»
The Helicon Ensemble»
Revolutionary Drawing Room»
Pablo Heras-Casado»
The Brook Street Band»
Luigi Tomasini Quartet»
Collegium 1704»
David Watkin»
Jos Van Immerseel»
Nancy Argenta»
Camilla Tilling»
Michael Schneider»
Ars Antiqua Austria»
Alessandro De Marchi»
Pieter Wispelwey»
Leila Schayegh»
Bart Jacobs»
Das Neue Orchester»
Schuppanzigh-Quartett»
Trio 1790»
Sonnerie»
Fabio Bonizzoni»
Concentus Musicus Wien»
Le Poème Harmonique»
Il Complesso Barocco»
Ildebrando D'Arcangelo»
Les Arts Florissants»
Les Musiciens du Louvre»
Thibault Noally»
La Real Cámara»
English Baroque Soloists»
Pavlo Beznosiuk»
Philip Pickett»
Frieder Bernius»
New London Consort»
Academy of Ancient Music»
Franz Hauk»
Antonio Florio»
Alexis Kossenko»
Royal Flanders Philharmonic Orchestra»
Adrian Chandler»
James Tyler»
The York Waits»
La Petite Bande»
La Serenissima»
Arthur Schoonderwoerd»
Julien Chauvin»
Giuliano Carmignola»
Fiori Musicali»
Trio Sonnerie»
Andreas Staier»
Les Talens Lyriques»
Christine Schornsheim»
Quatuor Franz Joseph»
Konrad Junghanel»
Pleyel Quartett Köln»
Ensemble 415»
Arte dei Suonatori»
Roy Goodman»
Colin Tilney»
Dominic Teresi»
Hanover Band»
Le Concert Des Nations»
Ton Koopman»
early music ensemble»
baroque»
recorder»
classical performance»
historically informed performance»
baroque violin»
barockinterpreten»
french renaissance»
british orchestra»
musica antigua»
harpsichord»
latin american baroque»
english baroque»
baroque woodwind»
choral»
bohemian baroque»
german baroque»
early music»
italian baroque»
medieval ensemble»
historical keyboard»
galante era»
french baroque»
musique ancienne»
baroque ensemble»
italian baroque ensemble»
melbourne bounce international»
cantaditas»
tekno»
hardcore breaks»
moombahton»
hands up»
raggatek»
ragga jungle»
deep hardcore»
breakbeat»
tekk»
jumpstyle»
deep happy hardcore»
deep discofox»
partyschlager»
hardcore techno»
jump up»
jungle»
bouncy house»
hard bass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,351 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.