Every Noise at Once · german renaissance   scan   list   playlist   intro   pulse   new
Caspar Othmayr»
Leonhard Päminger»
Michael Altenburg»
Thomas Selle»
Lorenz Lemlin»
Johann Daniel Mylius»
Leonhard Schröter»
Andreas Hakenberger»
Conrad Paumann»
Arnolt Schlick»
Paul Hofhaimer»
Hans Judenkünig»
Giovanni Girolamo Kapsberger»
Johann Grabbe»
Hermann Finck»
Hans Leo Hassler»
Johann Crüger»
Samuel Scheidt»
Johannes Eccard»
Johann Hermann Schein»
Elias Mertel»
Christoph Demantius»
Jacob Praetorius»
Thomas Stoltzer»
Hieronymus Praetorius»
Hans Buchner»
Daniel Friderici»
Hans Gerle»
Valentin Haussmann»
Leonhard Lechner»
Leonhard Kleber»
Matthäus Waissel»
Johann Ulrich Steigleder»
Melchior Schildt»
Oswald von Wolkenstein»
Heinrich Scheidemann»
Johannes Nucius»
Paul Peuerl»
Erasmus Widmann»
Johann Walter»
Sethus Calvisius»
Delphin Strungk»
Georg Forster»
Andreas Raselius»
Johann Schop»
Paul Siefert»
Georg Rhau»
Melchior Franck»
Adam von Fulda»
Elias Nikolaus Ammerbach»
Peter Hasse»
Heinrich Finck»
Christian Erbach»
Hans Kotter»
August Nörmiger»
Arnold von Bruck»
Michael Praetorius»
Johann Staden»
Heinrich Schütz»
Pierre Alamire»
Hugo von Montfort»
Martin Agricola»
Johannes Jeep»
Gregor Aichinger»
australian choir»
polish early music»
german baroque»
portuguese early music»
irish classical»
german renaissance»
franco-flemish school»
danish classical»
french romanticism»
choral»
spanish renaissance»
shakuhachi»
french renaissance»
madrigal»
english renaissance»
danish choir»
renaissance»
boy soprano»
medieval»
italian renaissance»
victorian britain»
american early music»
partyschlager»
tekk»
makina»
melbourne bounce»
jumpstyle»
tekno»
cantaditas»
hardcore breaks»
hard bass»
psybreaks»
deep discofox»
jump up»
jungle»
eurodance»
ragga jungle»
breakbeat»
melbourne bounce international»
bass house»
bouncy house»
italo dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,489 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-06-18. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.