Every Noise at Once · final fantasy   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
竹岡智行»
Shohei Tsuchiya(ZUNTATA)»
Yosh»
鈴木 光人»
Joe Chen»
RIKKI»
片岡 真悟»
Hayara Takeda»
10 Rubys»
鈴木 克崇»
今村 貴文»
Ronny Zimmermann»
Yoshino Aoki»
Emiko Shiratori»
伊藤 賢治»
Tsutomu Narita»
石元丈晴»
川上 泰広»
牧野忠義»
YUKO KOMIYAMA»
Yoshitaka Suzuki»
上松範康»
Nobuo Uematsu»
Duhemsounds»
Fantasy Reborn»
島 翔太朗»
Tiger»
Masaharu Iwata»
Francisco Cerda»
山崎 良»
鈴木光人»
Noshi Mizuta»
Hitoshi Sakimoto»
Naoshi Mizuta»
本田みちよ»
Bill Xtillidiex Muir»
Keiji Kawamori»
河盛慶次»
中村佳紀»
Shingo Kataoka»
Allan Näslund»
Tiago Rodrigues»
Naoki Masumoto»
John Graham»
Noriyasu Agematsu»
DonutDrums»
仲野順也»
Marc Papeghin»
Michael Hoffmann»
Michiyo Honda»
Mitsuto Suzuki»
Mitsuhiro Ohta»
浜渦正志»
西木康智»
Yoko Shimomura / Yoshitaka Suzuki»
Matthew S. Harrison»
崎元仁»
鈴木克崇»
SQUARE ENIX MUSIC»
石川 大樹»
松枝 賀子»
岩﨑 英則»
Hidenori Iwasaki»
Joelle»
Takeharu Ishimoto»
石元 丈晴»
青木佳乃»
柴田 徹也»
Kumi Tanioka»
Terry:D»
水田 直志»
Junya Nakano»
Yoshimi Kudo»
Masashi Hamauzu»
Masashi Hamauzu»
Matt Fuss»
Benjamin Antony James»
TADAYOSHI MAKINO»
Yukiko Takada»
Tsuyoshi Sekito»
Masayoshi Soken»
ShootieHG»
Ryo Yamazaki»
hauntology»
synthesizer»
berlin school»
arab experimental»
modular synth»
korean soundtrack»
turkish soundtrack»
japanese vgm»
anime score»
ambient pop»
middle earth»
neoclassical darkwave»
danish experimental»
chinese post-rock»
organic ambient»
horror synth»
epicore»
final fantasy»
experimental synth»
polish ambient»
indie game soundtrack»
synthetic classical»
balkan hip hop»
japanese boom bap»
go-go»
conscious hip hop»
underground rap»
gospel rap»
italian underground hip hop»
flick hop»
rap underground espanol»
rap inde»
hypnosis mic»
alternative hip hop»
australian underground hip hop»
grime»
spanish hip hop»
latin viral rap»
harlem hip hop»
rap galego»
political hip hop»
wu fam»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,331 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.