Every Noise at Once · ecm-style jazz   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Jacob Young»
Carla Bley»
Codona»
Steve Kuhn»
François Couturier»
Oregon»
Louis Sclavis Quartet»
Arild Andersen Group»
Vassilis Tsabropoulos»
Shankar»
Arve Henriksen»
Vijay Iyer»
Aaron Parks»
Shai Maestro»
Paul Motian»
Michele Rabbia»
Steve Eliovson»
Michael Formanek»
Collin Walcott»
Dave Liebman»
Mal Waldron Trio»
Miroslav Vitous Group»
Barre Phillips»
Jan Garbarek Quartet»
Sinikka Langeland Ensemble»
John Abercrombie»
Alan Pasqua»
Keith Jarrett Quartet»
Adelhard Roidinger»
Gary Burton Quintet»
Julia Hülsmann Trio»
John Abercrombie Quartet»
Arild Andersen»
Gianluigi Trovesi»
Benedikt Jahnel Trio»
Vijay Iyer Sextet»
Azimuth»
Dino Saluzzi»
Marc Johnson»
Kenny Wheeler»
John McLaughlin»
Thomas Strønen»
Eberhard Weber»
Dave Holland Quintet»
Manu Katché»
Bobo Stenson Trio»
Markus Stockhausen»
Kit Downes»
Hadouk Trio»
Werner Pirchner»
Judith Berkson»
First House»
Rolf Lislevand Ensemble»
Aparis»
Helge Lien Trio»
Ferenc Snétberger»
Marilyn Mazur»
Egberto Gismonti Group»
Keith Jarrett»
Iro Haarla»
Pat Metheny Group»
Manfred Eicher»
Andrew Cyrille»
Charlie Haden»
Benjamin Moussay»
Food»
Richard Beirach»
Vijay Iyer Trio»
Kenny Wheeler Quintet»
Michel Benita»
Marcin Wasilewski Trio»
Joe Lovano»
Jan Garbarek»
Wolfert Brederode»
Misha Alperin»
Bobo Stenson»
Tomasz Stanko Quintet»
Iro Haarla Quintet»
Marilyn Crispell»
Dave Holland»
Stefano Battaglia»
Craig Taborn»
Gary Peacock»
Jack DeJohnette»
Sinikka Langeland»
Jan Garbarek Group»
Ralph Towner»
Nils Petter Molvær»
Andrew Cyrille Quartet»
Masqualero»
Paul Motian Band»
Eivind Aarset»
Cyminology»
Art Lande»
Michael Brecker»
Marc Johnson's Bass Desires»
Tord Gustavsen Quartet»
Mathias Eick»
Tord Gustavsen Trio»
Django Bates' Belovèd»
Jakob Bro»
John Surman Quartet»
Ulf Wakenius»
Anat Fort Trio»
Espen Eriksen Trio»
Marc Sinan»
Everyman Band»
Tim Berne's Snakeoil»
Bill Connors»
Michael Mantler»
Tord Gustavsen Ensemble»
Steve Tibbetts»
Jack DeJohnette New Directions»
Dominic Miller»
Trygve Seim»
Tomasz Stanko Quartet»
Ethan Iverson Quartet»
Enrico Rava Quintet»
Marc Copland»
Stephan Micus»
Enrico Rava»
Chick Corea»
John Surman»
Jon Balke»
Keith Jarrett Trio»
Edward Vesala»
Anat Fort»
Fred Hersch»
Gary Burton Quartet»
Jack DeJohnette's Directions»
Quercus»
Colin Vallon»
Andy Sheppard»
Steve Swallow»
Tomasz Stańko»
Ben Monder»
Louis Sclavis»
Andy Sheppard Quartet»
Christian Wallumrød Ensemble»
Esbjörn Svensson Trio»
Jack DeJohnette's Special Edition»
Miroslav Vitous»
Egberto Gismonti»
Arild Andersen Quartet»
Paul Bley»
Avishai Cohen»
Rainer Brüninghaus»
Peter Erskine»
Marcin Wasilewski»
Paul Motian Trio»
Ketil Bjørnstad»
Gateway»
Enrico Rava Quartet»
Terje Rypdal»
Wolfert Brederode Quartet»
Norma Winstone»
Anouar Brahem»
Julia Hülsmann Quartet»
Mats Eilertsen»
Nik Bärtsch»
Dave Holland Quartet»
Gary Burton»
Tomasz Stanko Septet»
Wolfgang Muthspiel»
Simple Acoustic Trio»
Anders Jormin»
contemporary jazz»
modern jazz trio»
dark jazz»
norwegian jazz»
contemporary post-bop»
jazz guitar»
bansuri»
brazilian classical»
polish free jazz»
jazz»
italian contemporary jazz»
jazz fusion»
jazz drums»
classical percussion»
microtonal»
avant-garde jazz»
classical trumpet»
jazz trio»
norwegian contemporary jazz»
swedish jazz»
ecm-style jazz»
polish jazz»
japanese traditional»
jazz double bass»
italian jazz»
modern chamber music»
jazz piano»
modern jazz piano»
greek contemporary classical»
new zealand classical»
tzadik»
laboratorio»
jazz quartet»
free jazz»
japanese piano»
brazilian contemporary classical»
men chika»
remix product»
cantaditas»
nederlandse hardstyle»
bubblegum dance»
deep discofox»
partyschlager»
super eurobeat»
russian rave»
eurodance»
swedish eurodance»
k-pop boy group»
oktoberfest»
hands up»
discofox»
j-pop boy group»
k-pop girl group»
vocaloid»
japanese electropop»
japanese dance pop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,557 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-09-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.