Every Noise at Once · czech classical   scan   list   playlist   intro   pulse   2020   new
Alexander Dreyschock»
Josef Slavík»
August Labitzky»
Franz Krommer»
Ottokar Nováček»
Jiří Srnka»
Pavel Křížkovský»
Heinrich Grünfeld»
Ferdinand Laub»
Václav Tomášek»
Simon Sechter»
Vítězslava Kaprálová»
Leopold Jansa»
Leoš Janáček»
Karel Bendl»
Jiri Druzecky»
Bedřich Smetana»
Jan Václav Vorísek»
David Popper»
Jan Krtitel Vanhal»
Ladislav Vycpálek»
Frantisek Kmoch»
Heinrich Wilhelm Ernst»
Antonín Dvořák»
Hans Sitt»
Johann Gottfried Pratsch»
Josef Bohuslav Foerster»
Jan Ladislav Dussek»
Jakub Jan Ryba»
Anton Wranitzky»
Vítězslav Novák»
Eduard Nápravník»
Josef Leopold Zvonař»
Jan Kubelik»
Ignaz Brüll»
Jan Křtitel Kuchař»
Bohuslav Martinů»
Joseph Labitzky»
Vilem Blodek»
Josef Suk»
Johann Baptist Vanhal»
Karel Kovařovic»
Wenzel Thomas Matiegka»
Zdeněk Fibich»
Gideon Klein»
Wenzel Heinrich Veit»
Karel Komzák II»
Jaroslav Křička»
Julius Fučík»
Otakar Ostrcil»
Josef Labor»
Hans Krasa»
Oskar Nedbal»
Jiří Antonín Benda»
Ignaz Moscheles»
Jan August Vitásek»
Robert Führer»
romanian contemporary classical»
australian classical»
late romantic era»
french romanticism»
classical cello»
early romantic era»
post-romantic era»
czech classical»
russian contemporary classical»
victorian britain»
german romanticism»
danish classical»
hungarian classical performance»
norwegian classical»
viola»
british modern classical»
oriental classical»
polish contemporary classical»
neoclassicism»
early modern classical»
irish classical»
russian romanticism»
euro hi-nrg»
partyschlager»
breakbeat»
cantaditas»
hardcore breaks»
hard bass»
italo dance»
diva house»
bubblegum dance»
italo beats»
deep discofox»
jump up»
jungle»
hip house»
deep vocal house»
eurodance»
swedish eurodance»
ragga jungle»
discofox»
spanish electropop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,583 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-09-27. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.