Every Noise at Once · contemporary post-bop   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Carla Bley»
Joe Henderson»
Kenny Drew»
Sonny Clark»
Freddie Hubbard»
Jim Hall»
Max Roach»
Woody Shaw»
Benny Golson»
Mulgrew Miller»
Ted Nash»
Oliver Nelson»
Wayne Shorter»
Junko Onishi»
John McLaughlin»
Kenny Wheeler»
James Carter»
Paul Bley»
Eldar Djangirov»
Kenny Garrett»
Rahsaan Roland Kirk»
ARTEMIS»
Milt Jackson»
Sherman Irby»
Howard Johnson»
McCoy Tyner»
Charles Mingus»
McCoy Tyner Trio»
Art Farmer»
Branford Marsalis»
Andrew Cyrille»
Ron Carter»
Charlie Haden»
Sam Rivers»
Hal Galper»
Lewis Nash»
Kurt Rosenwinkel»
Joe Lovano»
Eric Dolphy»
Sonny Stitt»
Pat Metheny»
Johnny Griffin»
Dave Holland»
Roy Hargrove»
Chris Potter»
Art Pepper»
Terence Blanchard»
John Coltrane Quartet»
Michael Brecker»
Sonny Rollins»
Harold Land»
Gilad Atzmon»
Joshua Redman»
Wynton Marsalis»
Bobby Hutcherson»
Andrew Hill»
Mal Waldron»
Herbie Hancock»
Cecil McBee»
Roy Haynes»
Chick Corea»
Tony Williams»
Dave Liebman»
Kenny Barron»
Elvin Jones»
Christian McBride»
Jackie McLean»
Charles Lloyd»
Antonio Faraò»
Wynton Marsalis Septet»
Phil Woods»
Joshua Redman Quartet»
Ira Sullivan»
Bill Evans Trio»
Brad Mehldau»
japanese jazz»
cool jazz»
stride»
soul jazz»
jazz quartet»
bebop»
spanish jazz»
jazz violin»
hard bop»
contemporary post-bop»
jazz trumpet»
jazz»
jazz drums»
avant-garde jazz»
jazz brass»
straight-ahead jazz»
free jazz»
russian jazz»
middle eastern traditional»
scottish jazz»
australian jazz»
jazz funk»
ecm-style jazz»
jazz double bass»
contemporary jazz»
jazz piano»
jazz fusion»
deep free jazz»
jazz saxophone»
jazz catala»
big band»
free improvisation»
dance-punk»
electronic rock»
ebm»
neo-industrial rock»
electropowerpop»
t-pop girl group»
kawaii edm»
honeyworks»
alt-idol»
eurobeat»
denpa-kei»
kawaii future bass»
electro-industrial»
j-core»
japanese edm»
vocal trance»
neue deutsche harte»
vocaloid»
shojo»
industrial metal»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,510 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-08-03. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.