Every Noise at Once · brazilian contemporary classical   scan   list   playlist   new
Paulo Zuben»
Yugo Sano Mani»
Wellington Gonçalves»
Tatiana Catanzaro»
Paulina Luciuk»
Januibe Tejera»
Jocy de Oliveira»
Marcos Balter»
Edmundo Villani-Côrtes»
Marcílio Onofre»
Eduardo Reck Miranda»
Liduino Pitombeira»
Jose Carlos Amaral Vieira»
Kilza Setti»
Jorge Antunes»
Pauxy Gentil-nunes»
Ricardo Eizirik»
Adelaide Pereira da Silva»
Dimitri Cervo»
Fernando Riederer»
Arrigo Barnabé»
Sergio Kafejian»
Radamés Gnattali»
Felipe Lara»
Rodrigo Lima»
Andersen Viana»
Paulo Porto Alegre»
Gabriel Fiol»
Aurélio Edler-Copes»
Ricardo Tacuchian»
Celso Machado»
Egberto Gismonti»
Marlos Nobre»
Roberto Victorio»
Alexandre Lunsqui»
Harry Crowl»
Henrique De Curitiba»
Almeida Prado»
Maria Helena Rosas Fernandes»
Nininha Gregori»
Arthur Kampela»
Flo Menezes»
Rodrigo Bussad»
Luigi Antonio Irlandini»
Edson Zampronha»
Leonardo Martinelli»
Ney Rosauro»
Michelle Agnes Magalhães»
Ronaldo Miranda»
Clarice Assad»
Caio Facó»
Ernst Mahle»
Ernani Aguiar»
João Guilherme Ripper»
Paulo Costa Lima»
Valéria Bonafé»
Sergio Assad»
Zoltan Paulinyi»
brass ensemble»
american modern classical»
japanese piano»
mexican classical»
brazilian classical»
taiwan classical performance»
classical percussion»
spanish baroque»
microtonal»
baroque brass»
brazilian contemporary classical»
belgian contemporary classical»
ecm-style jazz»
modern chamber music»
brass quintet»
new zealand classical»
latin classical»
american romanticism»
turkish classical performance»
new age piano»
pretty rhythm»
denpa-kei»
remix product»
cantaditas»
nederlandse hardstyle»
alt-idol»
oktoberfest»
hands up»
deep discofox»
eurobeat»
partyschlager»
discofox»
men chika»
j-pop girl group»
bouncy house»
bubblegum dance»
j-pop boy group»
vocaloid»
eurodance»
swedish eurodance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,366 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-16. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.