Every Noise at Once · avant-garde   scan   list   playlist   intro   pulse   edge   2021   new
Pierre Henry & Pierre Schaeffer»
Alvin Curran»
Wolfgang Rihm»
Olga Neuwirth»
George Crumb»
Sofia Gubaidulina»
Arnold Dreyblatt»
Christian Wolff»
Karl Amadeus Hartmann»
Lou Harrison»
Gérard Grisey»
Luigi Nono»
Derek Bailey»
Bruno Maderna»
György Ligeti»
Henry Cowell»
Christian Marclay»
Richard Maxfield»
Cecil Taylor»
Herbert Eimert»
Henri Dutilleux»
Jean Barraqué»
Stephen Drury»
Anton Webern»
Henry Flynt»
Hugh Le Caine»
Edgard Varèse»
Raffaele Mani»
Tristan Murail»
Oskar Sala»
Henri Pousseur»
Sabine Liebner»
Henri Sauguet»
Boris Berman»
Carl Stone»
Robert Ashley»
Annea Lockwood»
Luigi Dallapiccola»
Per Nørgård»
John Adams»
Helmut Lachenmann»
Georg Friedrich Haas»
John Cage»
Erkki-Sven Tüür»
Louis Andriessen»
Hans Werner Henze»
Ellen Fullman»
Bernard Parmegiani»
Otto Luening»
Oren Ambarchi»
Nikolai Rimsky-Korsakov»
Cornelius Cardew»
Deep Listening Band»
Pierre Henry»
David Toop»
Harry Partch»
Joji Yuasa»
Earle Brown»
Pauline Oliveros»
Yusef Lateef»
Ensemble 2E2M»
Charles Wuorinen»
Alban Berg»
Mauricio Kagel»
Gordon Mumma»
Peter Eötvös»
Conlon Nancarrow»
Ensemble Recherche»
Ensemble Intercontemporain»
Giacinto Scelsi»
Ruth Crawford Seeger»
JACK Quartet»
François Bayle»
Jonathan Harvey»
Phill Niblock»
Karlheinz Stockhausen»
Witold Lutosławski»
Iancu Dumitrescu»
David Tudor»
Alfred Schnittke»
Krzysztof Penderecki»
Paul Lansky»
Mark Andre»
Brian Ferneyhough»
Unsuk Chin»
James Tenney»
Jean-Claude Risset»
Tod Dockstader»
Lucia Mense»
Rebecca Saunders»
Steve Reich»
Laurie Spiegel»
Nam June Paik»
Iannis Xenakis»
Michael Kosch»
Francis Dhomont»
Walter Piston»
György Kurtág»
Arthur Honegger»
Maryanne Amacher»
Charlemagne Palestine»
Annie Gosfield»
Charles Ives»
John Tilbury»
Osvaldo Golijov»
Herbert Henck»
London Sinfonietta»
Steffen Schleiermacher»
Julia Wolfe»
Pierre Boulez»
Darius Milhaud»
Bang On A Can All-Stars»
Meredith Monk»
Luciano Berio»
Ensemble Modern»
Glenn Branca»
Pierre Schaeffer»
Milton Babbitt»
Toru Takemitsu»
Kaija Saariaho»
Terry Riley»
Olivier Messiaen»
Friedrich Cerha»
Margaret Leng Tan»
Fred Frith»
Morton Subotnick»
Elliott Carter»
Gloria Coates»
Paul Hindemith»
Ingram Marshall»
Alvin Lucier»
Roger Reynolds»
John Luther Adams»
Arditti Quartet»
George Antheil»
Stockhausen»
Aki Takahashi»
Éliane Radigue»
Toshi Ichiyanagi»
Klangforum Wien»
Anthony Braxton»
LaSalle Quartet»
Asko Ensemble»
Albert Ayler»
Vladimir Ussachevsky»
Salvatore Sciarrino»
Heiner Goebbels»
Edmund Campion»
John Chowning»
Michel Chion»
La Monte Young»
Frederic Rzewski»
Charles Dodge»
David Behrman»
Einojuhani Rautavaara»
Giya Kancheli»
Morton Feldman»
Luc Ferrari»
Thomas Adès»
Arnold Schoenberg»
Maurice Ohana»
Noël Akchoté»
Ned Rorem»
laboratorio»
xenharmonic»
dutch contemporary classical»
contemporary classical piano»
american contemporary classical»
minimalism»
czech contemporary classical»
oriental classical»
electroacoustic composition»
american 21st century classical»
avant-garde»
swiss contemporary classical»
classical»
free improvisation»
early modern classical»
austro-german modernism»
musique concrete»
hungarian contemporary classical»
russian contemporary classical»
russian modern classical»
orchestral performance»
portuguese contemporary classical»
serialism»
german contemporary classical»
spanish contemporary classical»
chinese classical»
french contemporary classical»
sound art»
drone»
experimental»
tzadik»
acousmatic»
modern performance»
danish contemporary classical»
contemporary classical»
italian contemporary classical»
21st century classical»
euro hi-nrg»
disco polo»
discofox»
bouncy house»
eurodance»
magyar mulatos»
cantaditas»
hard bass»
deep vocal house»
spanish electropop»
mahraganat»
swedish eurodance»
deep discofox»
bajan soca»
partyschlager»
classic disco polo»
italo dance»
indonesian viral pop»
bubblegum dance»
ragga jungle»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,909 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2022-06-27. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.