Every Noise at Once · austrian classical piano   scan   list   playlist   pulse   2020   new
Dejan Lazić»
Christiane Karajeva»
Cornelia Herrmann»
Robert Goldsand»
Friedrich Gulda»
Gottlieb Wallisch»
Hans Kann»
Paul Wittgenstein»
Matthais Soucek»
Anastasia Huppmann»
Jörg Demus»
Stefan Vladar»
Ilse von Alpenheim»
Ingrid Haebler»
Otto Schulhof»
Franz Vorraber»
Katie Mahan»
Paul Ulanowsky»
Christopher Devine»
Thomas Hlawatsch»
Markus Schirmer»
Eric Chumachenco»
Lisa Smirnova»
Eduard Steuermann»
Gerda Struhal»
Matthias Fletzberger»
Margarete Babinsky»
Aaron Pilsan»
Till Fellner»
Friedrich Wührer»
Christoph Berner»
Rico Gulda»
Ingolf Wunder»
Rudolf Buchbinder»
Florian Krumpöck»
Donka Angatscheva»
Artur Schnabel»
Markus Hinterhäuser»
Oleg Maisenberg»
Josef Dichler»
Anna Magdalena Kokits»
Paul Badura-Skoda»
Christopher Hinterhuber»
Frieda Valenzi»
Karl Ulrich Schnabel»
Alfred Brendel»
Paul von Schilhawsky»
Walter Klien»
Paul Gulda»
Martin Ivanov»
australian classical piano»
brazilian classical piano»
caucasian classical piano»
american classical piano»
french classical piano»
japanese classical piano»
polish classical piano»
dutch classical piano»
classical piano»
hungarian classical piano»
austrian classical piano»
romanian classical piano»
historic piano performance»
german classical piano»
italian classical piano»
latin american classical piano»
spanish classical piano»
balkan classical piano»
korean classical piano»
russian classical piano»
belgian classical piano»
deep discofox»
denpa-kei»
remix product»
cantaditas»
oktoberfest»
eurobeat»
partyschlager»
discofox»
bouncy house»
spanish electropop»
bubblegum dance»
hardcore techno»
japanese electropop»
j-core»
happy hardcore»
deep vocal house»
italo dance»
eurodance»
swedish eurodance»
deep happy hardcore»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,370 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-19. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.