Every Noise at Once · australian classical piano   scan   list   playlist   intro   pulse   new
Daniel Herscovitch»
David Helfgott»
Anna Goldsworthy»
John Champ»
Sally Whitwell»
Geoffrey Saba»
Ambre Hammond»
Elsie Hall»
Simon Tedeschi»
David Fung»
David Stanhope»
Elena Kats-Chernin»
Miriam Hyde»
David Bollard»
Roy Agnew»
Geoffrey Lancaster»
Kathryn Selby»
Leslie Howard»
Ian Munro»
Alan Kogosowski»
Geoffrey Tozer»
Noel Mewton-Wood»
Bruce Hungerford»
Isador Goodman»
Gerard Willems»
Duncan Gifford»
Jayson Gillham»
Penelope Thwaites»
Michael Brimer»
Grant Foster»
David McSkimming»
Roger Woodward»
Dennis Hennig»
Scott Davie»
Geoffrey Douglas Madge»
Rhondda Gillespie»
Lindley Evans»
Piers Lane»
Alexander Gavrylyuk»
Michael Kieran Harvey»
Stephanie McCallum»
Antony Gray»
Rebecca Chambers»
Rosemary Tuck»
Tamara Anna Cislowska»
Trevor Barnard»
Roger Smalley»
Victor Sangiorgio»
Amir Farid»
Natasha Vlassenko»
Tessa Birnie»
Jeanell Carrigan»
spanish classical piano»
caucasian classical piano»
american classical piano»
classical piano»
austrian classical piano»
french classical piano»
historic piano performance»
australian classical»
japanese classical piano»
australian classical piano»
chinese classical piano»
hungarian classical piano»
italian classical piano»
latin american classical piano»
early romantic era»
balkan classical piano»
classical trombone»
korean classical piano»
nordic classical piano»
belgian classical piano»
japanese classical performance»
british classical piano»
deep discofox»
discofox»
cantaditas»
hard bass»
bouncy house»
bubblegum dance»
oktoberfest»
partyschlager»
eurobeat»
denpa-kei»
hardcore techno»
jump up»
spanish electropop»
eurodance»
ragga jungle»
deep happy hardcore»
vocaloid»
happy hardcore»
italo dance»
swedish eurodance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,509 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-08-02. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.