Every Noise at Once · australian classical   scan   list   playlist   intro   pulse   new
Alison Bauld»
Nigel Butterley»
Lindley Evans»
Richard Mills»
Nigel Westlake»
Hugh Dixon»
Nicole Murphy»
Iris De Cairos-Rego»
William Barton»
Horace Keats»
Barry Conyngham»
Sadie Harrison»
Roy Agnew»
Helen Gifford»
May Howlett»
Iain Grandage»
Damien Ricketson»
Diana Blom»
Larry Sitsky»
Stephen Cronin»
Philip Braĉanin»
Richard Meale»
John Antill»
Arthur Benjamin»
Carl Vine»
Mary Mageau»
Peggy Glanville-Hicks»
Liza Lim»
Percy Grainger»
Peter Sculthorpe»
Don Banks»
Gordon Kerry»
Julian Cochran»
Nicholas Vines»
Miriam Hyde»
Ann Carr-Boyd»
Colin Brumby»
Graeme Koehne»
Anne Boyd»
Ross Edwards»
Don Kay»
Brett Dean»
Paul Stanhope»
Matthew Hindson»
John Carmichael»
Bruce Rowland»
Mike Nock»
Esther Rofe»
Betty Beath»
Malcolm Williamson»
Roger Smalley»
Romano Crivici»
Elena Kats-Chernin»
Margaret Sutherland»
Mary Finsterer»
Brenton Broadstock»
Paul Paviour»
David Lumsdaine»
Andrew Schultz»
australian classical piano»
danish contemporary classical»
american contemporary classical»
israeli classical»
australian classical»
japanese classical performance»
contrabass»
early modern classical»
chinese classical performance»
hungarian contemporary classical»
czech contemporary classical»
russian modern classical»
classical»
russian romanticism»
german romanticism»
hungarian classical performance»
russian contemporary classical»
swedish classical»
oriental classical»
neoclassicism»
contemporary classical»
irish classical»
partyschlager»
discofox»
cantaditas»
hard bass»
oktoberfest»
hands up»
mahraganat»
deep discofox»
jungle»
bouncy house»
spanish electropop»
ragga jungle»
breakbeat»
jump up»
deep vocal house»
italo dance»
eurodance»
swedish eurodance»
bubblegum dance»
deep happy hardcore»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,331 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-04-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.