Every Noise at Once · ye ye   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Claire Dixon»
Maria Laforet»
Katty Line»
Les Gam's»
Jocelyne»
Danielle Denin»
Arlette Zola»
Clothilde»
Christine Delaroche»
Anne Kern»
Delphine Desyeux»
Christine Pilzer»
Michelle A. Richard»
Christie Laume»
Monique Thubert»
Annie Phillipe»
Laura Ulmer»
Jacqueline Perez»
Charlotte Leslie»
Chantal Goya»
Patricia Carli»
Nicolas Peyrac»
Karina»
Cosette»
Les Surfs»
Delphine»
Cléo»
Louise Cordet»
Les Roche Martin»
Chantal Kelly»
Michèle Torr»
Dave»
France Gall»
Claude François»
Richard Anthony»
Carmen Villani»
Michèle Arnaud»
Françoise Hardy»
Gillian Hills»
Zouzou»
Daniel Guichard»
Tiny Yong»
Jacques Dutronc»
Nicole Croisille»
Frank Alamo»
Tuesday Weld»
Massiel»
Catherine Spaak»
Rita Pavone»
Nino Ferrer»
Nicoletta»
Sylvie Vartan»
Johnny Hallyday»
Annie Philippe»
Sacha Distel»
Brigitte Bardot»
Violaine»
Sheila»
Line Renaud»
Nancy Holloway»
Jacqueline Taieb»
Hervé Vilard»
Pussy Cat»
Patricia»
Chorus Reverendus»
Dominique Walter»
Michel Polnareff»
Anna Karina»
Eileen»
Marie Laforêt»
Mina»
Mary Christine»
Les Parisiennes»
Alice Dona»
Nicole Paquin»
Noëlle Cordier»
Liz Brady»
Ria Bartok»
Ariane»
ye ye»
syrian pop»
spanish invasion»
gospel soul»
kashmiri pop»
brill building pop»
chicago soul»
classic czech pop»
sunshine pop»
classic turkish pop»
pop romantico»
rock of gibraltar»
soda pop»
vintage swoon»
nisiotika»
classic italian pop»
chanson»
irish rebel song»
doo-wop»
bubblegum pop»
pakistani pop»
classic french pop»
czech folk»
downtempo fusion»
baja indie»
experimental club»
illbient»
chinese experimental»
drill and bass»
downtempo»
trip hop»
minimal wave»
wonky»
minimal synth»
experimental electronic»
deconstructed club»
proto-techno»
icelandic electronic»
glitch pop»
witch house»
polish electronica»
demoscene»
weightless»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.