Every Noise at Once · western americana   scan   playlist   intro   pulse   edge   new
Margo Cilker»
Ren Elizabeth»
Willie Watson»
Clyde and the Milltailers»
John Craigie»
Izaak Opatz»
Emily Nenni»
The River Arkansas»
Jesse Daniel»
The Harmed Brothers»
Nels Andrews»
The Haden Triplets»
The Brothers Comatose»
An American Forrest»
King Strang»
Chris King & the Gutterballs»
Michelle Moonshine»
Triggers & Slips»
Rachel Harrington»
Kasey Anderson»
Snowblind Traveler»
St. Cinder»
Lightnin' Luke»
Intuitive Compass»
Desure»
Beggars Canyon»
Reverend Red»
Rainbow Girls»
McDougall»
Covenhoven»
Heathen Apostles»
Bart Budwig»
James Hunnicutt»
The Devil Makes Three»
Three for Silver»
Hectic Hobo»
Willy Tea Taylor»
The Good Luck Thrift Store Outfit»
Blind Mountain Holler»
Matt Dorrien»
Western Centuries»
I See Hawks In L.A.»
The Builders and The Butchers»
Ugly Valley Boys»
Wicked Shallows»
Pixie and The Partygrass Boys»
Never Come Down»
Dogtooth & Nail»
Desiree Cannon»
The Jack Maybe Project»
Slow Motion Cowboys»
Chris Doud»
The Pine Box Boys»
Josaleigh Pollett»
The Haunted Windchimes»
Abby Brown»
Taylor Kingman»
Truck Bed Boys»
The Lonesome Valley Pussyfooters»
The Sons of Rainier»
Dawn Riding»
Joe Kaplow»
Anna Tivel»
Royal Jelly Jive»
folk rock italiano»
michigan folk»
musica sarda»
classic eurovision»
italian folk»
classic norwegian pop»
deathgrass»
entehno»
classic polish pop»
pop romantico»
cantautor»
new americana»
new orleans americana»
disney espanol»
classic italian pop»
czech folk»
classic czech pop»
chanson quebecois»
musica menorquina»
western americana»
classic iskelma»
classic finnish pop»
italian new wave»
grave wave»
wonky»
breakcore»
chillwave»
coldwave»
russian post-punk»
otacore»
jamtronica»
chiptune»
chinese experimental»
drill and bass»
glitch pop»
baja indie»
industrial»
future funk»
dusseldorf indie»
industrial rock»
british industrial»
witch house»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,416 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-04. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.