Every Noise at Once · violin   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018   new
Pierre Amoyal»
Viviane Hagner»
Gilles Apap»
Susanna Yoko Henkel»
John Holloway»
Elina Vähälä»
Tatiana Grindenko»
Josef Suk»
Szymon Goldberg»
Emmanuel Tjeknavorian»
Fabio Biondi»
Volodja Balžalorsky»
Nils-Erik Sparf»
James Ehnes»
Diana Netchaeva»
Shmuel Ashkenasi»
Nikolaj Znaider»
Gabriela Demeterová»
Alexander Markov»
Jaakko Kuusisto»
Irvine Arditti»
Jennifer Koh»
Oleh Krysa»
Madeleine Mitchell»
Roman Simovic»
Rachel Podger»
Renaud Capuçon»
Johanna Martzy»
Mayuko Kamio»
Mischa Elman»
Itzhak Perlman»
Mark Lubotsky»
Elizabeth Wallfisch»
Nathan Milstein»
Viktoria Mullova»
Benjamin Schmid»
Anne Akiko Meyers»
Jascha Heifetz»
Nicola Benedetti»
Marat Bisengaliev»
Min Kym»
Ilya Kaler»
Vilmos Szabadi»
Nemanja Radulović»
Ivry Gitlis»
Arthur Grumiaux»
Gil Shaham»
Leila Josefowicz»
Yuki Numata Resnick»
Philippe Graffin»
Enrico Onofri»
Ruben Aharonian»
Hilary Hahn»
Kyung Wha Chung»
Richard Tognetti»
Elizabeth Pitcairn»
Felix Ayo»
Kinga Augustyn»
Vanessa-Mae»
Isabelle Faust»
Dmitry Sitkovetsky»
Marina Chiche»
David Grimal»
Régis Pasquier»
Tim Fain»
Pinchas Zukerman»
Oscar Shumsky»
Marco Rogliano»
Vadim Gluzman»
Steven Staryk»
Lara St. John»
Tanja Becker-Bender»
Jack Liebeck»
Takako Nishizaki»
Joseph Szigeti»
Aaron Rosand»
Tasmin Little»
Julia Fischer»
Leonidas Kavakos»
Oleg Kagan»
Pamela Frank»
Nadja Salerno-Sonnenberg»
Arve Tellefsen»
Catherine Manoukian»
Akiko Suwanai»
Christian Tetzlaff»
Frank Peter Zimmermann»
Rachel Barton Pine»
Augustin Hadelich»
Adele Anthony»
Tedi Papavrami»
Chloë Hanslip»
Augustin Dumay»
Lina Tur Bonet»
Erica Morini»
Jennifer Pike»
Judith Ingolfsson»
Zino Francescatti»
Ray Chen»
Dmitry Sinkovsky»
Alina Ibragimova»
Vilde Frang»
Daniel Hope»
Zhou Qian»
Ryu Goto»
Linda Brava»
Fritz Kreisler»
Yehudi Menuhin»
Thomas Zehetmair»
Vadim Repin»
Angèle Dubeau»
Shlomo Mintz»
Ida Haendel»
Christina Åstrand»
Amandine Beyer»
Alexander Sitkovetsky»
Igor Oistrakh»
Cho-Liang Lin»
Jacques Thibaud»
Václav Hudeček»
Ilya Gringolts»
Susanne Lautenbacher»
Henning Kraggerud»
Tai Murray»
Julian Rachlin»
David Oistrakh»
Uto Ughi»
Wolfgang Schneiderhan»
Monica Huggett»
Mari Kimura»
Ruggiero Ricci»
Laurent Korcia»
Joshua Bell»
Michael Rabin»
Isaac Stern»
Gidon Kremer»
Nigel Kennedy»
Lisa Batiashvili»
Salvatore Accardo»
Patricia Kopatchinskaja»
Baiba Skride»
Giuliano Carmignola»
Pablo de Sarasate»
Christian Ferras»
Leonid Kogan»
Lydia Mordkovitch»
Henryk Szeryng»
Peter Herresthal»
Janine Jansen»
Antje Weithaas»
Tianwa Yang»
Sarah Chang»
Grigoras Dinicu»
Carolin Widmann»
Anne-Sophie Mutter»
Midori»
Simon Standage»
Rachel Kolly d'Alba»
Kristóf Baráti»
Enrico Gatti»
Arabella Steinbacher»
Maxim Vengerov»
Philippe Quint»
portuguese early music»
baroque»
baroque violin»
orchestral performance»
historically informed performance»
bohemian baroque»
classical»
portuguese contemporary classical»
classical flute»
french opera»
galante era»
classical era»
early music ensemble»
french renaissance»
spanish baroque»
early music»
czech contemporary classical»
german baroque»
italian baroque»
english baroque»
classical performance»
string quartet»
violin»
euro hi-nrg»
melbourne bounce international»
hardcore techno»
jump up»
remix»
hard bass»
eurodance»
deep happy hardcore»
bubblegum dance»
deep discofox»
discofox»
breakbeat»
bouncy house»
deep vocal house»
hands up»
jumpstyle»
jungle»
happy hardcore»
tekno»
italo dance»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,063 genres by Spotify as of 2019-05-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.