Every Noise at Once · vintage chinese pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
夏丹»
Chen Juanjuan»
Pei Ni»
Ren-Mei Wang»
Gu Ying»
Yi Min»
包娜娜»
江淑娜»
潘美辰»
董佩佩»
尹光»
Zhao Dan»
Hsia Tan»
Lee Hsiang Lan»
Johnny Ip»
Cheng Lin»
Pei Pei Tung»
Tsui Ping»
周璇»
Jing Yin Fang»
龍飄飄»
Lowell Lo»
Dai Lin»
童安格»
Grace Chang»
You Ya»
Kit Chan»
梁萍»
Poon Sow Keng»
羅大佑»
Zhu Mingying»
Roman Tam»
姚蘇蓉»
Tsai Chin»
Dave Wong»
白光»
潘越雲»
Chyi Yu»
顾媚»
Julie Sue»
李香蘭»
青山»
YinShia»
Michael Kwan»
張艾嘉»
Shang Guan Ping»
李麗華»
Jenny Tseng»
莊學忠»
林黛»
姚莉»
白虹»
Gu Mei»
Jody Chiang»
Yi Hua Fang»
張琍敏»
麗莎»
Mona Fong»
呂珊»
陳秋霞»
余天»
Annabelle Lui»
美黛»
李碧華»
許冠英»
張露»
Sam Hui»
Fei Yu-ching»
Wakin Chau»
Alan Tam»
高勝美»
謝雷»
辛曉琪»
Bai Hong»
田震»
Fei Ying Ou-Yang»
鳳飛飛»
Anita Mui»
林竹君»
Kenny Bee»
Danny Chan»
黄清元»
張德蘭»
凌波»
Shirley Kwan»
Ying Yin Wu»
华夏乐团»
Wynners»
Qiu Xia Gong»
鄧白英»
劉家昌»
Priscilla Chan»
鄭錦昌»
翁倩玉»
陳芬蘭»
Cally Kwong»
蓓蕾»
Tsin Ting»
尤雅»
杜麗莎»
Lan Ge»
歐陽飛鶯»
紫薇»
Yun Liu»
Frances Yip»
李茂山»
李龍基»
江玲»
George Lam»
Albert Au»
劉文正»
Sarah Chen»
Chiang Yu-Heng»
巫啟賢»
蔡國權»
Zhu Xiaolin»
方靜音»
潘安邦»
鄭怡»
劉珺兒»
Daniel Lo»
張伊雯»
Paula Tsui»
林淑容»
張偉文»
黄晓君»
蔡幸娟»
潘迪華»
龔秋霞»
Ye Wen Chang»
Susanna Kwan»
Feng Ye»
柳影虹»
Fan Yuanyuan»
Sally Yeh»
Lee Yee 李逸»
胡美儀»
謝采妘»
陳浩德»
Rou Yun»
顧媚»
韋秀嫻»
David Lui»
Tracy Huang»
kayokyoku»
a cappella»
classic opm»
lilith»
cantopop»
scottish americana»
nz folk»
vietnamese pop»
lldm»
cymraeg»
southern gospel»
canadian singer-songwriter»
irish country»
irish singer-songwriter»
taiwan singer-songwriter»
classic cantopop»
classic mandopop»
norwegian gospel»
vintage chinese pop»
ectofolk»
family gospel»
c-pop»
canadian folk»
enka»
jamtronica»
baja indie»
japanese jazztronica»
doujin»
drill and bass»
ninja»
breakcore»
gamecore»
future funk»
chip hop»
abstract beats»
demoscene»
macedonian indie»
proto-techno»
chinese experimental»
hyperpop»
minimal wave»
wonky»
dusseldorf indie»
glitch hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.