Every Noise at Once · uk worship   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Luke + Anna Hellebronth»
htb worship»
Martin Layzell»
Beth Coulson»
Heart Youth»
Tim Hughes»
Simon Brading»
Worship Central»
Godfrey Birtill»
Marc James»
New Wine Worship»
Matt Redman»
Junior Garr & Friends»
Kathryn Scott»
Rend Collective»
Josh & Bethanna»
Christ Church Manchester Music»
Audacious»
Rob Eisner»
Mark Beswick»
David's Tent»
Kingsway Music»
One Hope Project»
Olly Knight»
Robin Mark»
Yfriday»
One Event Worship Team»
Noel Richards»
Nick Herbert»
Noel Robinson»
Graham Kendrick»
Lucy Grimble»
Doug Horley»
David Gate»
Bright City»
Geraldine Latty»
Lou Fellingham»
Soul Survivor»
Spring Harvest»
Philippa Hanna»
Johnny Parks»
King's Village»
Elim Sound»
LZ7»
Rich & Lydia Dicas»
Newday»
Phatfish»
Nick & Becky Drake»
Robert Critchley»
KXC»
Stuart Townend»
Paul Oakley»
Martin Smith»
Delirious?»
Ian Yates»
Vicky Beeching»
Guvna B»
Luke Hellebronth»
LIFE Worship»
Tom Read»
Chris Sayburn»
Andy Bromley»
Central Church»
iEC Live»
Beth Croft»
Martyn Layzell»
Tom Smith»
Ben Cantelon»
Newfrontiers Leadership Conference»
Nathan Jess»
Stoneleigh Worship Band»
Sam & Becki Cox»
Nikki Fletcher»
CFC Music»
christian music»
christian alternative rock»
christian indie»
trondheim indie»
limerick indie»
irish rock»
swansea indie»
ccm»
uk worship»
anthem worship»
norsk lovsang»
russian ccm»
adelaide indie»
canadian ccm»
worship»
world worship»
york indie»
christian uplift»
rock gospel brasileiro»
adoracao»
nz christian»
nubian traditional»
tabla»
brazilian boogie»
abstract beats»
jazz caraibes»
indie jazz»
instrumental funk»
rare groove»
hammond organ»
deep latin jazz»
pinoy traditional»
belly dance»
african percussion»
steelpan»
smooth jazz»
instrumental soul»
guam indie»
afro psych»
afrobeat»
rumba»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,837 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-01-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.