Every Noise at Once · uk americana   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
EMMAY»
The Honey Ants»
Holloway Road»
Demi Marriner»
Joe Martin»
The Shires»
The Big River Bandits»
The Rails »
Emilia Quinn»
Tamsin Quin»
Broken Bones Matilda»
Izzie Walsh»
The Black Feathers»
Ferris & Sylvester»
The Wandering Hearts»
James Maddock»
William The Conqueror»
Pacific Ocean Fire»
CC Smugglers»
A Different Thread»
Foy Vance»
Cup O’Joe»
Gwenifer Raymond»
Count To Fire»
Dean Owens»
Kit Hawes & Aaron Catlow»
Robert Vincent»
Billy Bragg»
Grand Drive»
Midnight Skyracer»
Peter Bruntnell»
Wildwood Kin»
Johnny Flynn»
Police Dog Hogan»
Wes Finch»
The Curst Sons»
Noble Jacks»
Worry Dolls»
Jade Bird»
Rebecca Riedtmann»
Smith & Brewer»
Elles Bailey»
Jonas and Jane»
Danny & The Champions Of The World»
Treetop Flyers»
Red Rum Club»
Ethan Johns»
The Travelling Band»
The Staves»
Robert Plant»
Jason McNiff»
Blue Rose Code»
Mumford & Sons»
Curse of Lono»
Beulah»
Callum Pitt»
Hannah Sanders & Ben Savage»
Matthew And The Atlas»
Danni Nicholls»
The Dreaming Spires»
Lucie Silvas»
Robbie Cavanagh»
Lewis & Leigh»
Josh beddis»
Lucy Grubb»
Bennett Wilson Poole»
Ryan Farmer»
Little Folk»
Kate Ellis»
Yola»
King Courgette»
The Hungry Mothers»
Bear's Den»
The Notting Hillbillies»
dutch americana»
kayokyoku»
alternative americana»
british country»
classic opm»
lilith»
newfoundland indie»
modern folk rock»
french worship»
nz folk»
pei indie»
uk americana»
midwest americana»
southern gospel»
deep new americana»
acoustic pop»
norwegian americana»
southern americana»
alaska indie»
stomp and holler»
nz singer-songwriter»
family gospel»
jamtronica»
baja indie»
japanese jazztronica»
doujin»
drill and bass»
ninja»
world chill»
future funk»
chip hop»
abstract beats»
demoscene»
proto-techno»
hyperpop»
minimal wave»
trip hop»
plunder»
wonky»
dusseldorf indie»
belly dance»
jazztronica»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,789 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.