Every Noise at Once · turkish instrumental   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
The Secret Trio»
Orhan Osman»
Sait Büyükçınar»
Yekta Hakan Polat»
Mehmet F. Nalıncı»
Cafe Aman İstanbul»
Hosam Hayek»
Omar Faruk Tekbilek»
Ceyhun Çelik»
Göksel Baktagir»
Cihat Aşkın»
Ahmet Koç»
Ethem Adnan Ergil»
Aziz Şenol Filiz»
Özgür Arkun»
Ayhan Günyıl»
Başar Dikici»
Tarlan Gazenferoğlu»
Zeki Ounal»
Barış Balcı»
Barbaros Erköse Ensemble»
Alihan Samedov»
Taxim Trio»
Cafer Nazlıbaş»
Aytekin Ataş»
Evgeny Grinko»
Beysun Yildiz»
Serkan Çağrı»
Kirpi Bülent»
Ali Osman Erbaşı»
Yansımalar»
Mark Eliyahu»
Hüseyin Bitmez»
Tolga Sunter»
Mine Mucur»
Ahmet Özgül»
Brian Keane»
Göksun Çavdar»
Istanbul Oriental Ensemble»
Alpay Ünyaylar»
Tamer Pinarbaşi»
Ismail Ounal»
Hasan Isakkut»
İsmail Yılmaz»
Sercan Halili»
Selahattin Pinar»
Cem Yıldız»
Taksim Trio»
Bülent Altınbaş»
Farid Farjad»
Volkan Sönmez»
Erdinç Şenyaylar»
Melih Kibar»
Naci Göçmen»
Barış Manço»
Can Atilla»
Aytac Dogan»
Ayhan Orhuntaş»
Basel Rajoub»
Yedi Karanfil (Seven Cloves)»
Ahmet Baran»
Mustafa Kandıralı»
Murat Sakaryalı»
Mehmet Yesilcay»
Tarlan Gazanferoğlu»
Ara Dinkjian»
Nazan Öncel»
Mehmet Övek»
Cahit Berkay»
Hilal Çalıkoğlu»
Klarnethem»
F. Murat Yerinli»
bouzouki»
tavern»
circus»
japanese indie folk»
traditional scottish folk»
vintage french electronic»
italian library music»
turkish classical»
lo-fi indie»
finnish jazz»
arabic jazz»
turkish modern jazz»
turkish jazz»
alphorn»
korean ost»
panpipe»
paracana»
turkish instrumental»
breton folk»
finnish modern jazz»
small room»
spytrack»
industrial hip hop»
funk rock»
german rock»
antideutsche»
colombian rock»
mexican rock»
rap metalcore»
slovak rock»
yugoslav new wave»
trap metal italiana»
bolivian rock»
puerto rican rock»
south african punk»
abstract hip hop»
musica ponta-grossense»
rock piauiense»
coventry indie»
indie salvadoreno»
ska chileno»
bosnian indie»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.