Every Noise at Once · traditional blues   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Bessie Smith»
Peg Leg Howell»
Elmore James And The Broom Dusters»
Mike Bloomfield»
Bo Carter»
Papa Charlie Jackson»
Blind Blake»
Brownie McGhee»
Snooks Eaglin»
Professor Longhair»
Memphis Slim»
Bo Diddley»
Etta Baker»
Dock Boggs»
Gladys Bentley»
Geeshie Wiley»
David "Honeyboy" Edwards»
Lil Green»
Robert Petway»
Alvin Youngblood Hart»
Texas Alexander»
Blind Joe Reynolds»
Johnny Winter»
Robert Nighthawk»
Eddie Taylor»
Scrapper Blackwell»
Skip James»
Sun&House»
Mississippi John Hurt»
Charley Jordan»
Albert King»
Bumble Bee Slim»
Washboard Sam»
King Solomon Hill»
Eddie Boyd»
Louise Johnson»
Jaybird Coleman»
Sylvester Weaver»
Woody Guthrie»
Sunnyland Slim»
C.W. Stoneking»
J. B. Hutto»
Champion Jack Dupree»
Pink Anderson»
Roscoe Holcomb»
Little Walter»
Cannon's Jug Stompers»
Lead Belly»
Lowell Fulson»
Blind Lemon Jefferson»
Robert Belfour»
Jimmy Witherspoon»
Jessie Mae Hemphill»
Sonny Terry and Brownie McGhee»
William Harris»
Memphis Minnie»
Jimmy Rogers»
John Fahey»
Koko Taylor»
Kid Bailey»
Taj Mahal»
Doctor Clayton»
Earl Hooker»
Memphis Minnie & Kansas Joe»
Stefan Grossman»
Frank Stokes»
Lightnin' Slim»
Little Hat Jones»
Roosevelt Sykes»
John Jackson»
John Hammond»
Muddy Water»
The Paul Butterfield Blues Band»
Freddie King»
Crying Sam Collins»
Edmonia Henderson»
Otis Spann»
Rev. Gary Davis»
Big Joe Turner»
Sonny Boy Williamson II»
T-Bone Walker»
Tommy Johnson»
Slim Harpo»
Big Mama Thornton»
Blind Willie McTell & Curley Weaver»
Curley Weaver»
Bukka White»
Junior Kimbrough»
Ida Cox»
Clifford Gibson»
Cripple Clarence Lofton»
Clarence "Gatemouth" Brown»
J.T. "Funny Paper" Smith»
Furry Lewis»
Leroy Carr»
Mance Lipscomb»
Dave Van Ronk»
Jimmy Reed»
Junior Wells»
T-Model Ford»
Odetta»
Washington Phillips»
Muddy Waters»
Keb' Mo'»
Tommy McClennan»
Martha Copeland»
Memphis Minnie & Joe McCoy»
Jesse Fuller»
Lil Johnson»
Little Brother Montgomery»
Barbecue Bob»
Homesick James»
Henry Townsend»
Josh White»
R.L. Burnside»
Sonny Boy Williamson I»
John Lee Hooker»
Buddy Guy»
Julius Daniels»
Ed Bell»
Mississippi Fred McDowell»
Magic Sam»
Lightnin' Hopkins»
Smokey Hogg»
Ma Rainey»
Sleepy John Estes»
Charley Patton»
Albert Collins»
Alan Lomax»
Brownie McGee»
Sippie Wallace»
Amos Milburn»
Otis Rush»
Son House»
Jazz Gillum»
Jim Jackson»
Buddy Moss»
Robert Wilkins»
Willie Dixon & Memphis Slim»
Willie Brown»
Sonny Terry»
Hound Dog Taylor»
Big Joe Williams»
Sam Hopkins»
J.B. Lenoir»
Sam Chatmon»
Big Walter Horton»
Big Maceo»
Robert Lockwood, Jr.»
Guitar Slim»
Memphis Jug Band»
Sister Rosetta Tharpe»
B.B. King»
Blind Willie Johnson»
Screamin' Jay Hawkins»
Big Bill Broonzy»
Victoria Spivey»
Robert Pete Williams»
Elmore James»
Lucille Bogan»
Blind Willie McTell»
Lucille Hegamin»
Luther Allison»
Blind Boy Fuller»
Charlie Poole»
Peetie Wheatstraw»
Whistlin' Alex Moore»
James Cotton»
Henry Thomas»
Elizabeth Cotten»
Ishman Bracey»
Arthur "Big Boy" Crudup»
Kokomo Arnold»
Johnny Shines»
Pee Wee Crayton»
Casey Bill Weldon»
Mamie Smith»
Charley Patton and Lee»
Mississippi Sheiks»
Howlin' Wolf»
Tampa Red»
Lonnie Johnson»
Robert Johnson»
Willie Dixon»
Blind Boy Fuller & Sonny Terry»
yiddish folk»
piano blues»
blues»
texas blues»
new orleans blues»
rwandan traditional»
appalachian folk»
acoustic blues»
boogie-woogie»
piedmont blues»
jug band»
electric blues»
modern blues»
traditional folk»
traditional blues»
chicago blues»
jump blues»
old-time»
country blues»
swing italiano»
blues rock»
country boogie»
jazz blues»
gospel blues»
louisiana blues»
memphis blues»
harmonica blues»
delta blues»
neo-industrial rock»
gotico brasileiro»
neue deutsche harte»
electronic djent»
cyber metal»
dark wave»
future rock»
rock gotico»
industrial rock»
cyberpunk»
darksynth»
dark post-punk»
industrial metal»
post-punk mexicano»
chinese metal»
rhythm game»
corrosion»
italian gothic»
digital hardcore»
nightrun»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,751 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-14. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.