Every Noise at Once · tin pan alley   scan   playlist   intro   pulse
Meacham»
Genevieve Gordon»
Tin Pan»
Sunny Skylar»
Sammy Cahn»
Dorothy Fields»
Alan Jay Lerner»
George Gershwin»
Lew Pollack»
Oscar Hammerstein II»
Jimmy Van Heusen»
Jack Yellen»
Alec Wilder»
Ervin Drake»
Ted Koehler»
J. Fred Coots»
Billy Hill»
Cliff Friend»
Haven Gillespie»
Fred Ahlert»
Dave Bennett»
Walter Donaldson»
Thomas S. Allen»
Bernice Petkere»
Ted Fio Rito»
Ira Gershwin»
Buddy DeSylva»
Ted Snyder»
Gus Kahn»
Jack Lawrence»
Harry M. Woods»
Shelton Brooks»
Vincent Youmans»
Mort Dixon»
Bob Carleton»
Mack David»
F.W. Meacham»
Jerome Kern»
Fred Rose»
Burton Lane»
Al Jolson»
Richard A. Whiting»
George M. Cohan»
Fats Waller»
Al Lewis»
Isham Jones»
Ernest R. Ball»
Milton Ager»
Ernest Ball»
Johnny Mercer»
Harry Akst»
Irving Berlin»
Jean Schwartz»
Ray Henderson»
Bert Kalmar»
Rube Bloom»
Ruth Etting»
Cliff Burwell»
Cole Porter»
George Botsford»
Lou Singer»
Dave Dreyer»
Andy Razaf»
Jimmy Kennedy»
Maceo Pinkard»
Nacio Herb Brown»
Albert von Tilzer»
Lou Handman»
Mabel Wayne»
Mack Gordon»
Scott Joplin»
Hy Zaret»
Con Conrad»
Harry Ruby»
Gus Edwards»
Al Dubin»
Harry Warren»
Hoagy Carmichael»
Ann Ronell»
James P. Johnson»
Saul Chaplin»
Spencer Williams»
Irving Caesar»
Bennie Benjamin»
Harry Von Tilzer»
Frank W. Meacham»
Chu Kosaka»
Carl Sigman»
Kay Swift»
Jack Norworth»
Richard Whiting»
Charles K. Harris»
Al Hoffman»
Harold Adamson»
Paul Dresser»
Arthur Schwartz»
Joe Young»
Ethelbert Nevin»
Fletcher Henderson»
Sammy Fain»
Jimmy McHugh»
bebop»
stride»
tin pan alley»
big band»
jazz trombone»
tango»
jazz»
cool jazz»
jazz piano»
vintage tango»
swing»
gypsy jazz»
vintage jazz»
british dance band»
deep delta blues»
ebm»
bouncy house»
dark electro-industrial»
neo-industrial rock»
electro-industrial»
idol rock»
digital hardcore»
j-core»
industrial metal»
futurepop»
j-idol»
alt-idol»
vocaloid»
denpa-kei»
happy hardcore»
electropowerpop»
gabba»
anime cv»
aggrotech»
neue deutsche harte»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1734 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.