Every Noise at Once · tar   scan   playlist   intro   pulse   new
Qolam-Hoseyn Bigjekhani»
Mahmud Tâjbakhsh»
Mirza Abdollah»
Moshir-Mo'azzam Afshâr»
Hasan-Ali Daftari»
Dâryush Safvat»
Abdollâh Dâdvar»
Musa Ma'rufi»
Daryush Talai»
Yusef Forutan»
Kiyarash Saket»
Dâryush Talâyi»
Padideh Ahrarnezhad»
Yahya Zarpanje»
Golnoosh Salehi»
Milad Derakhshani»
Ali Ghamsari»
Jalil Shahnaz»
Darvish Khan»
Ali Akbar Shahnazi»
Issa Ghaffari»
Hooshang Zarif»
Mohsen Nafar»
Jalal Zolfonun»
Sharam Nazeri»
Nur-Ali Borumand»
Maryam Tazhdeh»
Dariush Talai & Kaveh Mahmudiyan»
Ataollah Salami»
Dariush Talai»
Houshang Zarif»
Arsalan Dargahi»
Hossein Alizadeh»
Alizadeh - Shajarian»
Vahid Taj»
Fariba Hedayati Nikfekr»
Hooman Mahdaviân»
Abd-ol-Hoseyn Shahnāzi»
Aliakbar Shahnazi»
Gholam-Hoseyn Bigjekhani»
Masoud Shaari»
Afshar Namvar»
Shahram Mirjalali»
Majid Derakhshani»
Arshad Tahmasbi»
Ata Jangouk»
Aqa Hoseyn Qoli»
Mehdi Rostami»
Ahmad Ebadi»
Samandar Dehghani»
Sahba Motallebi»
Keyvan Saket»
Payam Jahanmani»
Nasrollah Zarrinpanje»
Jalal Zolfonoun»
Keivan Saket»
Mehsi Saremi»
Behrouz Dolatabadi»
Dariush Dowlatshahi»
Dariush Tala'i»
Daryush Pirniakan»
Farhang Sharif»
Hushang Zarif»
Gholamhosein Bigjekhani»
Lotfollah Majd»
Morteza Neydavoud»
Nahoft Ensemble»
Alinaqi Vaziri»
Alireza Hajitalab»
Dariush Pirniakan»
Iman Vaziri»
Said Hormozi»
Bahare Fayyazi»
Abol-Hassan Sabâ»
Ali Kazemi»
Salman Salek»
Mohammad Reza Lotfi»
Hamid Motebassem»
latin classical»
tar»
oud»
italian jazz»
persian traditional»
brazilian composition»
bandoneon»
italian contemporary jazz»
belgian jazz»
classical clarinet»
persian neo-traditional»
nuevo tango»
bansuri»
j-pop boy group»
eurobeat»
electronic rock»
japanese electropop»
kawaii edm»
electropowerpop»
industrial metal»
denpa-kei»
vocaloid»
remix product»
electro-industrial»
bouncy house»
swedish eurodance»
futurepop»
dark electro»
j-idol»
hardcore techno»
ebm»
happy hardcore»
j-core»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,407 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-03. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.