Every Noise at Once · swiss contemporary classical   scan   playlist
Pierre Mariétan»
Edu Haubensak»
John Menoud»
Benoit Moreau»
Alessio Sabella»
Dragos Tara»
Richard Dubugnon»
Michel Roth»
Daniel Fueter»
Hans Ulrich Lehmann»
Max Eugen Keller»
Mischa Käser»
Blaise Ubaldini»
Martin Jaggi»
Ulrich Gasser»
Nadir Vassena»
Dieter Ammann»
Denis Schuler»
Balz Trümpy»
Hanspeter Kyburz»
Annette Schmucki»
Felix Baumann»
Lukas Langlotz»
Xavier Dayer»
Matthias Arter»
Jürg Wyttenbach»
Caroline Charrière»
Eric Gaudibert»
Rudolf Kelterborn»
Katharina Rosenberger»
William Blank»
Michael Pelzel»
Fabian Müller»
Gérard Zinsstag»
Andrea Lorenzo Scartazzini»
Jürg Frey»
Alfons Karl Zwicker»
Oliver Waespi»
Rico Gubler»
Martin Neukom»
Laurent Mettraux»
Nicolas Bolens»
Michael Jarrell»
Klaus Huber»
Roland Moser»
Jean-Luc Darbellay»
David Philip Hefti»
Oscar Bianchi»
Patrick N. Frank»
Alfred Knusel»
Fortunat Frölich»
Alfred Zimmerlin»
Thomas Kessler»
Tona Scherchen»
Daniel Schnyder»
René Wohlhauser»
Thüring Bräm»
Heidi Baader-Nobs»
Regina Irman»
hungarian contemporary classical»
russian contemporary classical»
swedish classical»
spanish contemporary classical»
romanian contemporary classical»
australian classical»
israeli classical»
swiss contemporary classical»
italian contemporary classical»
austro-german modernism»
german contemporary classical»
serialism»
chinese classical»
modern performance»
czech contemporary classical»
oriental classical»
american contemporary classical»
avant-garde»
contemporary classical»
21st century classical»
british contemporary classical»
euro hi-nrg»
breakbeat»
melbourne bounce international»
deep eurodance»
spanish electropop»
hardcore breaks»
bubblegum dance»
deep discofox»
discofox»
kawaii future bass»
electro latino»
deep happy hardcore»
italo dance»
hard bass»
jump up»
bouncy house»
deep vocal house»
eurodance»
oktoberfest»
hands up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,850 genres by Spotify as of 2019-03-21. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.