Every Noise at Once · swiss classical piano   scan   playlist   new
Adrian Aeschbacher»
Christian Favre»
Marc-Henri Aubert»
Luisa Splett»
Timon Altwegg»
Hans-Jurg Strub»
Paul Baumgartner»
Christophe Sturzenegger»
Praxedis Geneviève Hug»
Pierre Goy»
Karl Engel»
Francesco Piemontesi»
Ueli Wiget»
Teo Gheorghiu»
Albert Ferber»
Christoph Keller»
Louis Schwizgebel»
Louis Schwizgebel-Wang»
Brigitte Meyer»
Oliver Schnyder»
Fabrizio Chiovetta»
Beatrice Berrut»
Franz Josef Hirt»
Annette Weisbrod»
Patrick Rapold»
Katia Braunschweiler»
Francois Xavier Poizat»
Antoine Rebstein»
Andrea Kauten»
Christian Chamorel»
Francesco Zaza»
Jacqueline Blancard»
Andreas Haefliger»
Edwin Fischer»
Homero Francesch»
Benjamin Righetti»
Jeanne Bovet»
Cédric Pescia»
Nico Kaufmann»
Harry Datyner»
Olivier Cavé»
Daniel Spiegelberg»
Michael Studer»
Werner Bartschi»
Peter Aronsky»
Simone Keller»
Karl-Andreas Kolly»
Walter Rehberg»
Stéphane Reymond»
Sylviane Deferne»
Roberto González-Monjas»
Jean-François Antonioli»
Hélène Boschi»
Joanna Goodale»
Mélodie Zhao»
Margaret Kitchin»
Margrit Weber»
chinese classical piano»
classical trombone»
historic piano performance»
swiss classical piano»
british classical piano»
israeli classical piano»
caucasian classical piano»
nordic classical piano»
balkan classical piano»
russian classical piano»
belgian classical piano»
australian classical piano»
polish classical»
american classical piano»
classical piano»
czech classical piano»
hungarian classical piano»
ukrainian classical piano»
french classical piano»
baltic classical piano»
polish classical piano»
electronic rock»
hardcore techno»
ragga jungle»
bubblegum dance»
partyschlager»
japanese electropop»
cantaditas»
disco polo»
eurodance»
deep happy hardcore»
oktoberfest»
eurobeat»
jump up»
bouncy house»
deep vocal house»
spanish electropop»
hard bass»
italo dance»
swedish eurodance»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,002 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-10-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.