Every Noise at Once · swedish country   scan   playlist   intro   pulse   edge   2020   new
Andreas Martinelle»
Mona G»
David Ritschard & Krokodiltårarna»
Lappligan»
Annica Sillars»
Monia Sjöström»
Inger Nordström & Rhinestone Band»
Ben Carbine & The 18 Wheelers»
A.K & The Brotherhood»
Erika Jonsson»
Weeping Willows»
John Mitchell & Sofie Jonsson»
The Thousand Dollar Playboys»
Buford Pope»
Cacka Israelsson»
Sigge Hill»
Eva Eastwood»
Red Jenkins»
Marianne Flynner»
Fatboy»
Tennessee Five»
Don Redmon»
Downhill Bluegrass Band»
Hasse Andersson»
Drifters»
Norlins»
Rednex»
Nils Börge Gårdh»
Oh Laura»
Martinez»
Mats Rådberg»
First Aid Kit»
Ewert Ljusberg»
Sonny Rogers & The Ropers»
Ann-Louise Hanson»
Kentucky»
Jailbird Singers»
Abalone Dots»
Basse Wickman»
Anne Kihlstrom»
New Strangers»
Great Ol' Oak Band»
David Ritschard»
Christina Lindberg»
Jill Johnson»
Rankarna»
Willy Clay Band»
Cookies n Beans»
Alf Robertson»
Martin Riverfield & The Wheels Of Fortune»
Lasse Stefanz»
Mimi Werner»
Meadow Creek»
The Country Side Of Harmonica Sam»
Framed»
Jonas Otter»
Maxida Märak & Downhill Bluegrass Band»
Lars Vegas Trio»
Earl & Dallas»
Caroline Larsson»
Kikki Danielsson»
The Viking Truckers»
norwegian country»
croatian pop»
classic malaysian pop»
manitoba country»
chinese new year»
mizrahi»
danseband»
slovenian pop»
finnish pop»
volksmusik»
danspunk»
zim gospel»
iskelma»
neomelodici»
kalmar musik»
dansband»
swedish country»
macedonian pop»
finlandssvenska musik»
canadian pop»
levenslied»
jewish pop»
plunderphonics»
experimental»
rock progresivo mexicano»
deep jazz fusion»
chinese experimental»
vintage french electronic»
experimental jazz»
japanese experimental»
experimental electronic»
uk contemporary jazz»
deconstructed club»
taiwan experimental»
experimental indie»
african experimental»
swiss experimental»
fluxwork»
glitch»
brazilian experimental»
british industrial»
no wave»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,173 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-20. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.