Every Noise at Once · swedish contemporary classical   scan   playlist   new
Sven-David Sandström»
Gunnar Bucht»
Moses Pergament»
Torsten Nilsson»
Karl-Erik Welin»
Christian Lindberg»
Kjell Perder»
Hans-Ola Ericsson»
Madeleine Isaksson»
Dan-Olof Stenlund»
Kristina Forsman»
Klas Torstensson»
Benjamin Staern»
Erland von Koch»
Gunnar de Frumerie»
Per Mårtensson»
Staffan Odenhall»
Eskil Hemberg»
Christer Lindwall»
Ylva Skog»
Gösta Nystroem»
Adrian Knight»
Ralph Lundsten»
Werner Wolf Glaser»
Bo Nilsson»
Rolf Martinsson»
Örjan Sandred»
Ingvar Karkoff»
Henrik Strindberg»
Ebbe Grims-land»
Kerstin Jeppsson»
Mattias Sköld»
Tommie Haglund»
Lars Edlund»
Hans Gefors»
Britta Byström»
Jesper Nordin»
Ingvar Lidholm»
Fredrik Sixten»
Jan Sandström»
Åke Hermanson»
Arne Mellnäs»
Jan Håkan Åberg»
Karin Rehnqvist»
Anders Eliasson»
Carin Malmlöf-Forssling»
Marie Samuelsson»
Jan Risberg»
Albert Schnelzer»
Svante Henryson»
Carl Unander-Scharin»
Anders Hillborg»
Gabriella Gullin»
Jörgen Dafgård»
Maurice Karkoff»
american 21st century classical»
polish contemporary classical»
swedish classical»
canadian classical»
romanian contemporary classical»
anglican liturgy»
oriental classical»
british contemporary classical»
victorian britain»
french contemporary classical»
chinese classical»
baltic classical»
british modern classical»
korean contemporary classical»
finnish classical»
russian contemporary classical»
21st century classical»
contemporary classical»
spanish contemporary classical»
nordic contemporary classical»
swedish contemporary classical»
bassline»
ragga jungle»
hip house»
disco polo»
eurodance»
electro latino»
deep discofox»
electro bailando»
discofox»
kuduro»
cantaditas»
bass house»
cubaton»
mahraganat»
hard bass»
funk das antigas»
italo dance»
dembow»
magyar mulatos»
partyschlager»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,878 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-01-28. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.