Every Noise at Once · string folk   scan   playlist   intro   pulse
Don Pedi»
Eimear Bradley»
Celtic F.C. & Supporters»
Heidi O'Gara Jellison»
Timothy Seaman»
Joemy Wilson»
Alisa Jones»
Dizzi Dulcimer»
Eric Michelet»
Damian Clarke»
Tina Bergmann»
Distant Oaks»
Lori Pappajohn»
Aryeh Frankfurter»
Donna Germano»
Sylvia Woods»
Maggie Sansone»
Mark Bracken»
Scott Williams»
Malcolm Dalglish»
Atwater-Donnelly»
Katie McMahon»
The Itinerant Band»
Paul Van Arsdale»
John Rea»
Jean Ritchie»
Finn Manniche»
Charlene Helen Berry»
Aine Minogue»
Norland Wind»
Quintin Stephens»
Anúna»
Guy Carawan»
Paul Haslem»
Kyle Meadows»
Bing Futch»
John Doan»
Robin Petrie»
Jamie Janover»
Tony Elman»
Lorinda Jones»
Lisa Lynne»
Phyllis Taylor Sparks»
The Columba Minstrels»
Steve and Ruth Smith»
Craig Duncan»
Jeff Victor»
Joshua Messick»
Vince Conaway»
Robin Bullock»
Jim Couza»
Alasdair Fraser»
Philip Boulding»
Sue Richards»
Russell Cook»
Wood, Wind & Wire»
Stonecircle»
Ken Kolodner»
Jody Marshall»
Marcille Wallis»
Phil Passen»
Neal Hellman»
Susan Vinson Sherlock»
Mark Biggs»
Gypsy Guerrilla Band»
David Schnaufer»
Patrick Ball»
Lynn Saoirse»
Steve Eulberg»
Steve Erquiaga»
Billy Bennington»
Léo A. Gosselin»
Ted Yoder»
John Lionarons»
Dan Landrum»
Sue Harris»
Anne Roos»
Roger Nicholson»
Karen Ashbrook»
Kate Price»
Arlene Faith»
Bruce Kurnow»
Kim Robertson»
Carolyn Cruso»
Carol Thompson»
William Coulter»
Doug Berch»
William Coulter & Friends»
Ceoltoiri»
Mark Gilston»
Al Petteway»
Ensemble Galilei»
John Mock»
Jennifer Pratt-Walter»
slack-key guitar»
celtic»
drone folk»
classify»
classical clarinet»
harp»
portuguese jazz»
oud»
central asian folk»
icelandic jazz»
string folk»
fingerstyle»
hammered dulcimer»
gamelan»
denpa-kei»
j-poprock»
rap metalcore»
russian alternative»
hungarian punk»
rap metal»
neue deutsche harte»
italian ska»
neo-industrial rock»
rap rock»
electropowerpop»
industrial metal»
j-idol»
eurobeat»
alt-idol»
vocaloid»
j-division»
happy hardcore»
gabba»
rap metal espanol»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,855 genres by Spotify as of 2019-03-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.