Every Noise at Once · spanish renaissance   scan   playlist   intro   pulse   new
Juan García de Basurto»
Andres de Torrentes»
Gonzalo Martínez de Bizcargui»
Alvaro de los Rios»
Carlos Verardi»
Alonso Mudarra»
Melchor Robledo»
Juan Blas de Castro»
Sebastián de Vivanco»
Cristobal de Morales»
Joan Brudieu»
Ginés de Morata»
Mateo Flecha»
Juan de Triana»
Sebastián Aguilera de Heredia»
Juan Cornago»
Antonio de Cabezón»
Pedro Ruimonte»
Esteban Daza»
Luis de Milán»
Juan Arañés»
Pedro Bermúdez»
Andreas De Silva»
Alonso de Mondéjar»
Rodrigo de Ceballos»
Hernando Franco»
Juan Bermudo»
Tomás Luis de Victoria»
Ambrosio Cotes»
Juan Vasquez»
Francisco de Peñalosa»
Hernando de Cabezón»
Luis de Narváez»
Pedro de Pastrana»
Johannes Cornago»
Tomás de Santa Maria»
Mateo Flecha, el joven»
Luis Venegas de Henestrosa»
Bartomeu Carceres»
Francisco Guerrero»
Juan Esquivel Barahona»
Gabriel Mena»
Joan Pau Pujol»
Diego Ortiz»
Juan del Encina»
Pere Oriola»
Miguel de Fuenllana»
Alonso Perez de Alba»
Bartolomé de Escobedo»
Juan De Urrede»
Diego Pisador»
Alonso Lobo»
Francesco de la Torre»
Juan de Anchieta»
Pedro Guerrero»
Bartolomé Ramos de Pareja»
Enríquez de Valderrábano»
shakuhachi»
french renaissance»
english renaissance»
early music»
neoclassicism»
quatuor a cordes»
swedish classical»
string quartet»
danish classical»
classical piano trio»
spanish renaissance»
australian classical»
israeli classical»
chamber ensemble»
irish classical»
austro-german modernism»
german renaissance»
early modern classical»
classical»
viola»
danish contemporary classical»
renaissance»
discofox»
jump up»
tekno»
deep happy hardcore»
partyschlager»
tekk»
cantaditas»
hardcore breaks»
eurodance»
hard dance»
ragga jungle»
oktoberfest»
breakbeat»
hardcore techno»
jungle»
hard bass»
bouncy house»
italo dance»
mahraganat»
deep discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,700 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.