Every Noise at Once · spanish baroque   scan   playlist   intro   pulse   new
Matias Juan de Veana»
Diego de Pontac»
Miguel de Ambiela»
Juan Pérez Roldán»
Cristóbal Galán»
Fray Manuel Correa»
Manuel de Egüés»
Sebastián Alfonso»
Miquel Rosquelles»
Juan de Navas»
José de Nebra»
Antonio de Salazar»
José de Torres»
Mateo Romero»
José Marín»
Juan García de Salazar»
Gaspar Sanz»
Joan Cererols»
Joan Baptista Pla»
Pedro Rabassa»
Santiago De Murcia»
Sebastián Durón»
Francisco Guerau»
Diego Xaraba»
Diego Durón»
Juan Manuel de la Puente»
Jose Ximenez»
Josep Pla»
Pablo Bruna»
Juan Bautista Comes»
Francisco Correa de Arauxo»
Joaquín Martínez De La Roca»
Lucas Ruiz de Ribayaz»
Juan Serqueira de Lima»
Francisco José de Castro»
Antonio Martín y Coll»
Juan Francés De Iribarren»
Manuel Narro»
Juan Arañés»
Francisco Valls»
Josep Reig»
José Herrando»
Antonio de Santa Cruz»
Juan Gutiérrez de Padilla»
Manuel Pla»
Josep Mir i Llussà»
Jeronimo de Carrion»
Antonio de Literes»
Sebastián De Albero»
Joseph Ferrer»
Juan Cabanilles»
Jusepe Ximénez»
Juan Pérez Bocanegra»
Carlos Patiño»
Juan de Araujo»
Bartolomé de Selma y Salaverde»
Juan Hidalgo»
Andrés De Sola»
Tomás de Torrejón y Velasco»
José Español»
Miguel de Irizar»
Francesc Espelt»
brazilian classical»
german baroque»
italian baroque»
english baroque»
galante era»
spanish baroque»
french renaissance»
american modern classical»
musica antigua»
japanese classical performance»
baroque»
baroque woodwind»
early music»
recorder»
latin american baroque»
taiwan classical performance»
turkish classical performance»
violin»
classical flute»
classical era»
italian violin»
mexican classical»
tekno»
happy hardcore»
hard bass»
alt-idol»
oktoberfest»
denpa-kei»
partyschlager»
tekk»
jump up»
hardcore techno»
cantaditas»
bouncy house»
gabba»
deep happy hardcore»
hands up»
j-core»
deep discofox»
breakbeat»
remix product»
discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,187 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2021-01-25. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.