Every Noise at Once · soundtrack   scan   playlist   intro   pulse   edge   2017
Marcelo Zarvos»
Nathan Barr»
Kyle Dixon & Michael Stein»
David Julyan»
Greg Edmonson»
Abel Korzeniowski»
Jeff Beal»
Alexandre Desplat»
Randy Newman»
Tyler Bates»
Murray Gold»
Two Steps from Hell»
Alberto Iglesias»
Jesper Kyd»
Marvin Hamlish»
Carter Burwell»
Bruno Coulais»
Yvonne S. Moriarty»
Johan Söderqvist»
John Paesano»
Nicholas Hooper»
Mica Levi»
Jonny Greenwood»
Paul Haslinger»
Blake Neely»
Michael Giacchino»
Ramin Djawadi»
Doyle W. Donehoo»
Don Davis»
Brad Derrick»
Les Choristes»
Rupert Gregson-Williams»
Harry Gregson-Williams»
Mark Isham»
Elliot Goldenthal»
Dario Marianelli»
Atticus Ross»
Eleni Karaindrou»
Daniel Licht»
Chris Tilton»
Mark Mancina»
Trevor Morris»
Jean-Yves Thibaudet»
Philip Glass»
Charlie Chaplin»
Evil Dead»
Alan Menken»
Joris de Man»
Joseph Trapanese»
Richard Gibbs»
Sean Callery»
Bear McCreary»
John Carpenter»
Graeme Revell»
George Fenton»
Rob Simonsen»
Alan Silvestri»
Neil Davidge»
Michael Kamen»
Nick Cave»
Deborah Lurie»
Joel Goldsmith»
Tom Tykwer»
Jon Brion»
John Barry»
Inon Zur»
Luis Bacalov»
Christopher Lennertz»
Max Steiner»
Nick Glennie-Smith»
Benjamin Wallfisch»
Jon Murphy»
Jóhann Jóhannsson»
Jeff Danna»
Jay Chattaway»
E.S. Posthumus»
Mark Mothersbaugh»
Trent Reznor and Atticus Ross»
James Horner»
Marco Beltrami»
Mark Snow»
Javier Navarrete»
Nicola Piovani»
Ludwig Goransson»
Christopher Young»
Max Richter»
Craig Armstrong»
Harald Kloser»
Junkie XL»
Marc Shaiman»
David Hirschfelder»
Christopher Drake»
Atli Örvarsson»
DJ Boborobo»
Armand Amar»
Elmer Bernstein»
Marcin Przybyłowicz»
Joby Talbot»
Nino Rota»
Cliff Eidelman»
Joe Kraemer»
Gustavo Santaolalla»
Leonard Rosenman»
Vangelis»
Trevor Jones»
Randy Edelman»
Thomas Newman»
David Arnold»
Paul Leonard-Morgan»
Danny Elfman»
Theodore Shapiro»
Miklós Rózsa»
Geoff Zanelli»
Christophe Beck»
Henry Jackman»
Patrick Doyle»
Dennis McCarthy»
Anne Dudley»
Maurice Jarre»
Joseph Loduca»
Bernard Herrmann»
John Frizzell»
Lorne Balfe»
Philippe Rombi»
Aaron Zigman»
Brad Fiedel»
James Newton Howard»
Bruce Broughton»
Edward Shearmur»
Bernard Herrmann Orchestra»
Hans Zimmer»
Shirley Walker»
Zbigniew Preisner»
Howard Shore»
Jan A.P. Kaczmarek»
Fernando Velázquez»
Michael McCann»
Trevor Rabin»
Jason Graves»
Jerry Goldsmith»
Martin Phipps»
Georges Delerue»
Jeff Russo»
Austin Wintory»
Jed Kurzel»
Harry Gregson-Williams, John Powell»
David Arnold & Michael Price»
Ennio Morricone»
Ryan Amon»
Rachel Portman»
Joe Hisaishi»
Klaus Doldinger»
Alexander Courage»
Joel McNeely»
David Buckley»
Rolfe Kent»
Cliff Martinez»
Angelo Badalamenti»
Michael Nyman»
Wojciech Kilar»
Burkhard Dallwitz»
Gavin Greenaway»
Sam Hulick»
Andrew Lockington»
John Debney»
John Powell»
Ben Salisbury»
Immediate»
William Ross»
Steve Jablonsky»
Nick Arundel»
Nicholas Dodd»
Roque Baños»
Martin O'Donnell»
Bill Conti»
Clint Mansell»
Alex Heffes»
Andrea Guerra»
Antonio Pinto»
Michael Nyman Band»
Ryuichi Sakamoto»
Kevin Kiner»
Stephen Warbeck»
David Snell»
Thomas Bergersen»
Mychael Danna»
Jo Blankenburg»
Klaus Badelt»
Sarah Schachner»
Ilan Eshkeri»
Hildur Guðnadóttir»
Brian Tyler»
Dustin O'Halloran»
Nick Cave & Warren Ellis»
Gabriel Yared»
John Murphy»
Clinton Shorter»
John Ottman»
Jack Wall»
Nicholas Britell»
John Williams»
Adrian Johnston»
Jeremy Soule»
Steven Price»
Daniel Pemberton»
Marc Streitenfeld»
Basil Poledouris»
John Lunn»
Carlo Siliotto»
nu age»
deep soundtrack»
classic soundtrack»
ambient»
french soundtrack»
italian soundtrack»
german soundtrack»
icelandic classical»
healing»
video game music»
british soundtrack»
epicore»
warm drone»
soundtrack»
canadian soundtrack»
world meditation»
nordic soundtrack»
deep ambient»
latin soundtrack»
bemani»
scorecore»
compositional ambient»
oceania soundtrack»
drone»
electro latino»
deep discofox»
azonto»
coupe decale»
ugandan pop»
chalga»
soca»
baile funk»
cubaton»
maskandi»
bounce»
reggaeton»
mahraganat»
electro bailando»
j-reggae»
dembow»
zouglou»
champeta»
hiplife»
afrobeats»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1932 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.