Every Noise at Once · sound art   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Camilla Hannan»
James Alexander Wyness»
Helena Gough»
Chantal Dumas»
Helene Prevost»
Keiichi Sugimoto»
Helen Mirra»
Magali Babin»
Dawn Scarfe»
Jez Riley French»
Rod Summers»
Gilles Aubry»
Erikm»
Yannis Kyriakides»
Zimoun»
Jeph Jerman»
Petri Kuljuntausta»
Burkhard Beins»
Kyle Bobby Dunn»
Hans Reichel»
Ilpo Väisänen»
Rafael Toral»
Alan Lamb»
Tomasz Bednarczyk»
Daniel Menche»
Philip Samartzis»
William Basinski»
Laurie Spiegel»
Dallas Simpson»
Jason Kahn»
Bjarne Kvinnsland»
Robert Aiki Aubrey Lowe»
Tod Dockstader»
Stephan Mathieu»
Yiorgis Sakellariou»
Milan Knizak»
Pinkcourtesyphone»
Emptyset»
Phill Niblock»
Mathias Delplanque»
Miya Masaoka»
Leif Elggren»
Christof Migone»
Frank Bretschneider»
Ryoji Ikeda»
People Like Us»
@c»
Toshiya Tsunoda»
Justin Bennett»
Bernhard Guenter»
Kate Carr»
Ande Somby»
Michael Prime»
Yasunao Tone»
Steinbrüchel»
Yann Novak»
Carl Stone»
Natasha Barrett»
Marcus Schmickler»
Janek Schaefer»
Black To Comm»
Gintas K»
Christopher McFall»
BJ Nilsen»
Charlemagne Palestine»
Yannick Dauby»
Oren Ambarchi»
Trimpin»
Jon Hassell»
Sébastien Roux»
Ben Owen»
Francisco López»
Farmers Manual»
Max Eastley»
Simon Scott»
Rik Rue»
Greg Davis»
Stilluppsteypa»
Gen Ken Montgomery»
John Duncan»
Jana Winderen»
Sarah Davachi»
Jefre Cantu-Ledesma»
Pauline Oliveros»
Christian Marclay»
Camille Norment»
GX Jupitter-Larsen»
Christina Vantzou»
Robert Jarvis»
Keith Fullerton Whitman»
Nathan McNinch»
Pimmon»
Thomas Köner»
Abul Mogard»
Christophe Bailleau»
Rashad Becker»
Freiband»
Christina Kubisch / Fabrizio Plessi»
Blitter»
Celer»
Frans De Waard»
Nam June Paik»
Akira Rabelais»
Andrea Belfi»
Kassel Jaeger»
Carl Michael Von Hausswolff»
Rafael Anton Irisarri»
Jos Smolders»
Rosy Parlane»
0/r»
Robert Crouch»
Hecker»
Hildegard Westerkamp»
Hazard»
Halim El-Dabh»
Manuel Rocha Iturbide»
Lawrence English»
Roel Meelkop»
CoH»
Maryanne Amacher»
Kiyoshi Mizutani»
Chris Watson»
Christina Kubisch»
Ephraim Wegner»
Kraig Grady»
Kaffe Matthews»
Alejandra and Aeron»
Ben Vida»
Machinefabriek»
Charles Amirkhanian»
ELEH»
Hazard»
Rehberg & Bauer»
Richard Chartier»
Pita»
C-Schulz & Hajsch»
Paul Rooney»
Disinformation»
Taylor Deupree»
Steve Roden»
Richard Skelton»
Dale Lloyd»
Deathprod»
Simon Whetham»
Miki Yui»
Hajsch»
Kali Malone»
Vladislav Delay»
David Monacchi»
Felicia Atkinson»
Lasse-Marc Riek»
skoltz_kolgen»
Brandon Labelle»
Zbigniew Karkowski»
Jacob Kirkegaard»
Marc Behrens»
Mendi+Keith Obadike»
Seth Nehil»
Éliane Radigue»
Harry Bertoia»
Tarek Atoui»
Ø»
Craig Colorusso»
Philip Jeck»
Judy Dunaway»
Russell Haswell»
C-Schulz»
Lionel Marchetti»
John Grzinich»
Carsten Nicolai»
Scanner»
Eli Keszler»
Merzbow»
Stephen Vitiello»
Pan-American»
Florian Hecker»
Mika Vainio»
Martin Clarke»
Luis Marte»
Kenneth Kirschner»
Andrea Polli»
Edwin Van Der Heide»
Mark Fell»
Christof Kurzmann»
Jed Speare»
Hanna Hartman»
Geir Jenssen»
Nana April Jun»
Robert Curgenven»
Ran Slavin»
John Hudak»
Luís Antero»
Roland Emile Kuit»
Grischa Lichtenberger»
Éric La Casa»
Dan Warburton»
James Eck Rippie»
Bill Viola»
Budhaditya Chattopadhyay»
Mikel R. Nieto»
Christophe Charles»
Paul Panhuysen»
David Kristian»
Bernard Parmegiani»
o.blaat»
David Toop»
glitch»
mandible»
lowercase»
sound art»
warm drone»
drift»
dutch experimental»
british electroacoustic»
acousmatic»
dark jazz»
deep ambient»
compositional ambient»
experimental ambient»
dark ambient»
fourth world»
musica de fondo»
electroacoustic improvisation»
ambient»
iranian experimental»
healing»
drone»
avant-garde»
nu age»
free improvisation»
british experimental»
j-ambient»
rap dominicano»
j-reggae»
south sudanese pop»
zouglou»
azonto»
cubaton»
mahraganat»
electro bailando»
reggaeton»
champeta»
italian reggae»
coupe decale»
cumbia paraguaya»
funk das antigas»
manele»
dembow»
hiplife»
afro dancehall»
reggaeton chileno»
ugandan pop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.