Every Noise at Once · singaporean pop   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Viceboy»
Xander Wee»
Trevor Wong»
Jon Chua JX»
Benjamin Kheng»
GARETH FERNANDEZ»
Subhas»
Axel Brizzy»
HubbaBubbas»
YAØ»
Tabitha Nauser»
Charlene Su»
Jaime Wong»
brb.»
Scarlet Avenue»
Killedbythecircus»
fulses»
文慧如»
MMLD»
Serene Koong»
A-do»
Falling Feathers»
RRILEY»
Daniel Sid»
Ming Bridges»
Vivien Yap»
SLAYN»
Fahmy, the Mc»
Evanturetime»
Cravism»
Tanya Chua»
Taufik Batisah»
Jean Tan»
Slodown»
梁文福»
Kit Chan»
Dick Lee»
ShiGGa Shay»
Narelle»
Darryl Sim»
iNCH»
Hady Mirza»
Charlie Lim»
theodora»
Ae$Op Ca$H»
Daphne Khoo»
Unknown Radicals»
Shye»
Nathan Hartono»
HarithZac»
Sezairi»
Masia One»
$ain't»
Aisyah Aziz»
Disco Hue»
Mavis Hee»
Mars B»
Pleasantry»
Rave Republic»
Joshua Simon»
Sarah Cheng-De Winne»
Tzekin»
Dru Chen»
Tim De Cotta»
MYRNE»
These Brittle Bones»
Olivia Ong»
FERRY»
Haneri»
Gentle Bones»
Kelvin Tan»
龔詩嘉»
Trouze»
Joie Tan»
Corrinne May»
Pseudo»
By2»
JJ Lin»
Jasmine Sokko»
MMXJ»
Stefanie Sun»
Alex Asha'ari»
Linying»
LEW»
JAWN»
Intriguant»
Leon Markcus»
BECKA»
THELIONCITYBOY»
Parinzoia»
The Sam Willows»
Joanna Dong»
The Steve McQueens»
Daren Yuen»
Of Methodist»
bittymacbeth»
Sam Rui»
Junyang»
M1LDL1FE»
Jude Young»
MARICELLE»
YETI PACK»
Tay Kewei»
Ken Loh»
Ffion»
pretty havoc.»
Miss Lou»
boy pop»
irish pop»
singaporean pop»
singaporean hip hop»
neo-singer-songwriter»
mainland chinese pop»
cantopop»
v-pop»
singaporean mandopop»
folk brasileiro»
okinawan folk»
singaporean indie»
turkish singer-songwriter»
deep indie singer-songwriter»
german indie folk»
folk-pop»
classic cantopop»
malaysian mandopop»
opm»
australian indigenous»
mandopop»
viral pop»
channel pop»
russian post-punk»
progressive jazz fusion»
deep surf music»
baja indie»
zolo»
olympia wa indie»
post-punk»
otacore»
uk post-punk»
instrumental rock»
macedonian indie»
chinese experimental»
surf music»
plunder»
indie emo»
industrial»
dusseldorf indie»
no wave»
experimental rock»
one-person band»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.