Every Noise at Once · siberian folk   scan   playlist   intro   pulse   new
Maksim Anamov»
Vadim Oorzhak»
Belukha Jam»
New Asia»
Nina Romanovna Nivasedo»
Julja Jarkina»
Nina Nikolaevna Gendibina»
Igor Magaremev»
Vadim Vajenin»
Lilya Soyan»
Emil Ivanovic Kospolov»
Julana Julanovna Netina»
Radik Tyulush»
Vera Kuz'minicna Jaskova»
Ot Ene»
Alexei Chichakov»
Sabjlar»
Alexei Khovalyg»
Zor»
Tandalai»
Natasa Itasina»
Marina Mihailova Melenteva»
Petr Vasilevic Kurlomkin»
Ulger»
Ezir-Uya»
Dashima Sogtoeva»
Galina Pavlovna Rodjamova»
Nganasan»
Elena Kirlëna Setova»
Marija Sergeevna Merova»
Zoja Nikoforovna Lozjamova»
Vasilyev Vecher Folklore Ensemble»
Uljana Nikolaevna Randimova»
Hara»
Bolot Bairyshev»
Kongar-ol Ondar»
Shono»
Ikaro Valderrama»
KHOOMEI BEAT»
Altaiens»
Stepanida Borisova»
Yaahooaska»
KhaRa»
Olga Podluzhnaya»
Ансамбль Чангы-Хая»
Salgal Ensamble»
Yat-Kha»
Korjak»
Alash Ensemble»
UUTAi»
Ayan-Ool Sam»
Tuvan National Orchestra»
Altai Kai»
Ay-Kherel»
Sainkho Namtchylak»
Tyva Kyzy»
Sabjilar»
Ene-Sai Ensamble»
Tuva Ensemble»
Namgar»
Artem Grigorevic Griskine»
Huun-Huur-Tu»
Loyko»
May-ool Sedip»
Elena Frizorger»
Chirgilchin»
Saradak ensemble»
Ondar .»
Hartyga»
Natasa Istasina»
Vladimir Merov»
Badma Khanda»
Kara-Kyz Munzuk»
Ольчей»
siberian folk»
chant basque»
scottish folk»
eau claire indie»
new weird finland»
japanese disney»
dutch musical»
outsider»
canti alpini»
greek guitar»
kundiman»
finnish folk»
sarangi»
turkish jazz»
throat singing»
hollywood»
portuguese folk»
celtic»
yoik»
melancholia»
uwielbienie»
hyperpop»
swiss pop»
industrial hip hop»
belgian new wave»
dubstep product»
new rave»
dance-punk»
neue deutsche welle»
gamecore»
japanese jazztronica»
indie liguria»
doujin»
alternative dance»
south african punk»
glitch hop»
mashup»
antiviral pop»
cape town indie»
australian dance»
kawaii future bass»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,388 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-28. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.