Every Noise at Once · shibuya-kei   scan   playlist   intro   pulse   edge   2018   new
Sweet Robots Against The Machine»
Midnight Bowlers»
Hi-Posi»
THE PLASTIC FANTASTIC MACHINE»
Konishi Yasuharu»
Sugiriumn»
SEXY-SYNTHESIZER»
Asako Toki»
Instant Cytron»
Flipper's Guitar»
Pine am»
DE DE MOUSE»
Omodaka»
Haruomi Hosono»
CUBISMO GRAFICO»
Melt-Banana»
MASS OF THE FERMENTING DREGS»
Marino»
YUKARI FRESH»
Cymbals»
Kaseki Cider»
YELLOW MAGIC ORCHESTRA»
Paris Match»
OGRE YOU ASSHOLE»
Cornelius»
tofubeats»
Denki Groove»
Chara»
Number Girl»
FreeTEMPO»
Sweet Trip»
Naivepop Or Petitfool»
Mansfield»
Tomita Lab»
Perfume»
はっぴいえんど»
√thumm»
METAFIVE»
Pizzicato Five»
cero»
Keiichi Sokabe»
Fishmans»
WEDNESDAY CAMPANELLA»
Satoko Shibata»
ORIGINAL LOVE»
Orange Pekoe»
EGO-WRAPPIN’»
Qypthone»
our hour»
Yoshinori Sunahara»
Macdonald Duck Éclair»
The Vanilla Beans»
Kahimi Karie»
Citrus»
Yukihiro Takahashi»
Immi»
Ichiko Aoba»
Tomoyo Harada»
OVERROCKET»
UA»
Hideki Kaji»
never young beach»
Takkyu Ishino»
SCHA DARA PARR»
Kaleido»
Akiko Yano»
Shinichi Osawa»
Dustin Wong»
Sound Around»
Mondo Grosso»
Daishi Dance»
Yuta Orisaka»
Misswonda»
Supercar»
Ozawa Kenji»
Halfby»
Rocketman»
INO hidefumi»
Buffalo Daughter»
ACO»
Sonic Coaster Pop»
Motocompo»
BRIDGE»
Hiroshi Takano»
Sweet Robots Against The Machine»
Corniche Camomile»
Deerhoof»
Thee Michelle Gun Elephant»
D.A.N.»
Miho Hatori»
Yasuyuki Horigome»
Minako Yoshida»
Crazy Ken Band»
Jazzin' park»
Strawberry Machine»
JiLL-Decoy association»
KIRINJI»
Tavito Nanao»
Venus Peter»
Bremen»
JAZZIDA GRANDE»
Bridge»
Sindbad»
Taeko Onuki»
中村佳穂»
Eel»
I-Dep»
Kentaro Takizawa»
800 Cherries»
Shintaro Sakamoto»
YMCK»
NONA REEVES»
bird»
Chocolat»
Humbert Humbert»
Yogee New Waves»
Maki Nomiya»
ATP (Adenosine Tri-Phosphate)»
Fantastic Plastic Machine»
Cibo Matto»
Rei Harakami»
Shugo Tokumaru»
Captain Funk»
YOUR SONG IS GOOD»
Elektel»
Neil & Raiza»
Natural Calamity»
Cecil»
The Lowbrows»
Capsule»
★STAR GUiTAR»
LOSFELD»
Shonen Knife»
Asobi Seksu»
Towa Tei»
Hierophant Green»
Ulzzang Pistol»
Meg»
Spiral Life»
Dahlia»
A-bee»
Sucrette»
Miki Furukawa»
Momus»
Yura Yura Teikoku»
pal@pop»
Oh! Penelope»
Dimitri From Paris»
Tica»
Lamp»
bonobos»
Yasuyuki Okamura»
Collette»
Genki Rockets»
Frenesi»
Hnc»
clammbon»
A-Bee»
Roly Poly Rag Bear»
CAPSULE»
SUPER BUTTER DOG»
Sunny Day Service»
Spangle Call Lilli Line»
Hiroshi Fujiwara»
Broadcast»
Jazztronik»
Soutaiseiriron»
Takako Minekawa»
Saori@Destiny»
Q;indivi»
RAM RIDER»
Takeshi Nakatsuka»
Neil and Iraiza»
kiwi rock»
neue deutsche welle»
shibuya-kei»
south african alternative»
ecuadoria»
dominican indie»
bulgarian rock»
indie salvadoreno»
indian indie»
japanese city pop»
japanese jazz»
deep latin alternative»
japanese jazztronica»
mexican indie»
peruvian indie»
estonian pop»
paraguayan indie»
j-indie»
japanese r&b»
j-rock»
venezuelan indie»
antiviral pop»
indonesian indie»
classic bulgarian pop»
indian rock»
bolivian rock»
doujin»
vermont indie»
tucson indie»
new orleans indie»
chamber pop»
prog quebec»
experimental»
buffalo ny indie»
canterbury scene»
duluth indie»
michigan indie»
small room»
north dakota indie»
experimental pop»
zeuhl»
freak folk»
dark cabaret»
swedish prog»
anti-folk»
gothic americana»
indie folk»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,948 genres by Spotify as of 2019-04-24. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.