Every Noise at Once · serialism   scan   playlist   intro   pulse   new
Hermann Heiss»
Milton Babbitt»
Mátyás Seiber»
Humphrey Searle»
Franco Evangelisti»
Manuel Enríquez»
Josef Matthias Hauer»
Lou Harrison»
Hanns Eisler»
Karlheinz Stockhausen»
Aldo Clementi»
Bruno Maderna»
Goffredo Petrassi»
Franco Donatoni»
Nikos Skalkottas»
Leopold Spinner»
Luigi Dallapiccola»
Louis Andriessen»
Irving Fine»
Arnold Schoenberg»
Pierre Boulez»
Hans Werner Henze»
Erik Bergman»
Philippe Manoury»
Fartein Valen»
George Rochberg»
René Leibowitz»
Charles Wuorinen»
Martin Boykan»
Brian Ferneyhough»
Klaus Huber»
Roger Sessions»
Anton Webern»
Karel Husa»
Wladimir Vogel»
Per Nørgård»
Stefan Wolpe»
York Höller»
Luciano Berio»
Karel Goeyvaerts»
Roberto Gerhard»
Gilbert Amy»
Gunnar Berg»
Niccolò Castiglioni»
Alban Berg»
Hans Abrahamsen»
Luigi Nono»
Osvaldas Balakauskas»
Bill Hopkins»
Jean Barraqué»
Meyer Kupferman»
André Boucourechliev»
Dieter Schnebel»
Walter Piston»
Henri Pousseur»
Hans Erich Apostel»
Ernst Krenek»
Jacques-Louis Monod»
Józef Koffler»
avant-garde»
american contemporary classical»
contemporary classical»
british contemporary classical»
austro-german modernism»
hungarian contemporary classical»
italian contemporary classical»
german contemporary classical»
serialism»
21st century classical»
neoclassicism»
swedish classical»
czech contemporary classical»
russian contemporary classical»
israeli classical»
swiss contemporary classical»
spanish contemporary classical»
early modern classical»
irish classical»
romanian contemporary classical»
acousmatic»
danish contemporary classical»
japanese electropop»
jungle»
eurodance»
partyschlager»
mahraganat»
cantaditas»
deep vocal house»
disco polo»
spanish electropop»
italo dance»
ragga jungle»
deep discofox»
oktoberfest»
breakbeat»
jump up»
bouncy house»
hardcore breaks»
hard bass»
bubblegum dance»
discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,741 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-08-12. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.