Every Noise at Once · scottish indie folk   scan   playlist   pulse
Megan D»
The Cognac Twins»
Calum Bowie»
Sinderins»
Brown Bear & the Bandits»
Withered Hand»
The Great Albatross»
Zoey Van Goey»
Zed Penguin»
Les Johnson and Me»
A New International»
Ryan Joseph Burns»
Meursault»
Finn Le Marinel»
Urvanovic»
JR Green»
I Am David Laing»
David Knowles»
The Son(s)»
De Rosa»
Paul McKeever»
Adam Holmes and The Embers»
Jo Mango & Friends»
The Baroque»
Mike Vass»
Henry and Fleetwood»
Norrie McCulloch»
Adam Beattie»
Woodenbox»
Kris Drever»
The New Madrids»
Blood Relatives»
Salt House»
We Looked Like Giants!»
Have Mercy Las Vegas»
brownbear»
Brave Young Red»
Mike Nisbet»
Vox Liminis»
Ally Kerr»
Last Battle»
Skinny Dipper»
The Youth and Young»
Trongate Rum Riots»
Jo Hamilton»
Coat Hooks»
Richard Youngs»
Brazil Exists»
wojtek the bear»
Julienne Taylor»
Monoganon»
The Imagineers»
Fair Mothers»
Colin Macleod»
Sarah Hayes»
James Edwyn & The Borrowed Band»
The Deep Red Sky»
Quickbeam»
Endor»
Modern Studies»
CS Buchan»
Gav Prentice»
Sweethearts Of The Prison Rodeo»
State Broadcasters»
Flutes»
Kev Howell»
Donald Macdonald & The Islands»
Chasing Owls»
Aaron Fyfe»
Liz Jones & Broken Windows»
Michael Cassidy»
The OK Social Club»
Fake Major»
Mayor Stubbs»
Shambles Miller»
Something, Someone.»
Sparrow And The Workshop»
christian a cappella»
deep neofolk»
shamanic»
throat singing»
portuguese folk»
christelijk»
scottish indie»
nordic folk»
finnish folk»
scottish rock»
manila sound»
tibetan»
stomp and flutter»
tagalog worship»
swedish americana»
scottish americana»
faroese pop»
melancholia»
adventista»
scottish indie folk»
pop folk»
messianic praise»
chip hop»
deep funk»
latin funk»
latin afrobeat»
south african punk»
mashup»
p funk»
deep breakcore»
deep hardcore»
japanese jazztronica»
neue deutsche welle»
abstract hip hop»
nerdcore»
estonian hip hop»
go-go»
new rave»
alternative dance»
hyperpop»
breakcore»
antiviral pop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,847 genres by Spotify as of 2019-03-20. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.