Every Noise at Once · sandalwood   scan   playlist   intro   pulse   2019   new
B.V. Shrunga»
Anthony Dass Tagaru Fame»
Vikas Vasistha»
Eorge Peetor»
Vyas Raj»
Vasishta N Simha»
Mithun M. S.»
Srii Murali»
Krishna Baruva»
Varun Ramachandra»
Ananya Bhagath»
Sanchith Hegde»
Rajesh Ramanath»
Madhuri Sheshadri»
Sunitha Gopuraj»
Vasuki Vaibhav»
Ravindra Soragavi»
Amit Anand»
Veer Samarth»
Charanraj»
Puneeth Rajkumar»
Ananya Bhat»
Vyas Raj»
Manikanth Kadri»
Ajith Kumar»
Sudeep»
Upendra Kumar»
Baby Rekha»
Gururaj Hoskote»
C. Ashwath»
Anup Bhandari»
Manjula Gururaj»
Rajan–Nagendra»
Indhu Nagaraj»
Vani Harikrishna»
Siddhartha Belmannu»
Sangeetha Ravindranath»
V. Hari Krishna»
Supriya Lohith»
Abhimann Roy»
Arjun Janya»
Chethan»
Sadhu Kokila»
Guru Kiran»
Rajesh»
Mano Murthy»
Judah Sandhy»
Bharath B J»
J. Anoop Seelin»
Santhosh»
Chetan Gandharva»
L.N. Shastry»
Hemanth»
V. Manohar»
B. Ajaneesh Loknath»
Hamsa Lekha»
Kiran Ravindranath»
Ravi Basrur»
Bappi Blossom»
Avinash Chebbi»
Upendra»
Ganesh Karanth»
Vyasaraj Sosale»
Midhun Mukundan»
Mamatha Sharma»
B. Jayashri»
Aditi Sagar»
Inchara Rao»
Naveen Sajju»
Deepak Doddera»
Poornachandra Tejaswi»
Airaa Udupi»
Supriya Acharya»
Vasishta N. Simha»
marrabenta»
garifuna folk»
twoubadou»
brazilian soul»
tamil pop»
togolese pop»
semba»
burkinabe pop»
kannada bhava geethe»
latin»
baile pop»
volkspop»
oyun havasi»
benga»
british children's music»
beninese pop»
afropop»
sega»
sandalwood»
musique comorienne»
cuban alternative»
musica popular paraense»
deep space rock»
slow core»
brazilian neo-psychedelic»
medieval folk»
chinese post-rock»
peruvian experimental»
tassie indie»
dream pop»
korean experimental»
japanese psychedelic»
japanese post-rock»
avant-rock»
bristol indie»
belgian post-rock»
space rock»
martial industrial»
ethereal wave»
neofolk»
rune folk»
krautrock»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,786 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-09. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.