Every Noise at Once · roots worship   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Chelsea Moon & Uncle Daddy»
The Psalms Project»
Grace Fellowship Music»
CityAlight»
Chelsea Moon & The Franz Brothers»
The Enfield Hymn Sessions»
RYM Worship»
Redeemer Church of the Shoals»
Immanuel Worship»
Zac Hicks»
Jordan Kauflin»
East Cooper Worship»
Ross King»
Andy Gullahorn»
The Liturgists»
The Journey Collective»
Bluegrass Worship Band»
Bifrost Arts»
Dana Dirksen»
Jon Foreman»
Jenny & Tyler»
Katy Kinard»
Future Of Forestry»
Jadon Lavik»
The Village Church»
Chris Renzema»
Emerald Hymns»
Ordinary Time»
Travis Cottrell»
Psalter Project»
Red Mountain Music»
Liturgical Folk»
Derek Webb»
Josh Garrels»
Gungor»
Brian Moss»
Sherri Youngward»
Mission Athens Music»
Matt Redman»
Sovereign Grace Music»
Sarah Sparks»
Andrew Peterson»
St. Andrews Hymns»
Jamie Barnes»
Bethany Dillon»
The Gray Havens»
Robbie Seay Band»
Sandra McCracken»
Rain For Roots»
Holy City Hymns»
Matt Boswell»
Psallos»
Christy Nockels»
Trinity Church»
Keith & Kristyn Getty»
Ghost Ship»
Matt Papa»
Nathan Clark George»
Redeemer Hymnal»
Seeker & Servant»
Drew Holcomb & The Neighbors»
The Worship Initiative»
Cardiphonia Music»
Cardiphonia»
Sojourn»
Jaron & Katherine Kamin»
Poor Bishop Hooper»
Grace Community Church»
High Street Hymns»
David Potter»
Michael Card»
Red Mountain Church»
Robin Mark»
Josh Bales»
A New Liturgy»
Josh White»
Shai Linne»
Matt Maher»
Andrew Osenga»
Mission House»
Stuart Townend»
Chris Rice»
Co-Mission»
Christ Presbyterian Church & RUF Yale»
Nathan Drake»
The Sing Team»
Hymns of the People»
Emu Music»
Sara Groves»
Reformed Praise»
The Welcome Wagon»
Paul Baloche»
Castle Island Hymns»
The Eagle and Child»
Advent Birmingham»
Wilder Adkins»
Streetlights»
Daniel Renstrom»
Austin Stone Worship»
Enter The Worship Circle»
John Mark McMillan»
Caroline Cobb»
Trinity Music»
Jess Ray»
Calvary Creative»
Bart Millard»
The Ekklesia Band»
Liz Vice»
Young Oceans»
City Hymns»
Aaron Strumpel»
Dave Hunt»
Jimmy Needham»
David Crowder Band»
Kings Kaleidoscope»
Beautiful Eulogy»
Matthew Smith»
Shane & Shane»
Rivers & Robots»
Strahan»
Jill Phillips»
The Church At Brook Hills»
Citizens»
John Lucas»
Fernando Ortega»
Waterdeep»
Page CXVI»
Loud Harp»
JJ Heller»
All Sons & Daughters»
Wendell Kimbrough»
Daniel Martin Moore»
John Van Deusen»
Bebo Norman»
Stephen Miller»
Enfield»
The Brilliance»
Melanie Penn»
Bethany Barnard»
Coram Deo Church»
Indelible Grace Music»
Hope Hymns»
Selah»
Jon Guerra»
Pacific Gold»
Nathan Partain»
The Corner Room»
Ellie Holcomb»
Uptown Worship Band»
Audrey Assad»
Rich Mullins»
Rend Collective»
Aaron Keyes»
The Modern Post»
Folk Angel»
Park Church Music»
Redeemer Presbyterian Church»
The Crossing Music»
Norton Hall Band»
Greg LaFollette»
Ascend The Hill»
Sons of Korah»
The Gospel Coalition»
Providence»
Caedmon's Call»
Greg Attwells»
Shelly Moore Band»
Matt Searles»
Aaron and Kelly»
Urban Doxology»
Sojourn Music»
Shiloh Church Choir»
My Soul Among Lions»
James Beauregard & Keri Taylor»
Emu Youth»
Adam Wheatley»
Kings (MHM)»
Luke Morton»
The Porter's Gate»
christian indie»
newfoundland indie»
jacksonville indie»
anthem worship»
gospel italiano»
norsk lovsang»
papuri»
cork indie»
nz christian»
christian alternative rock»
christian music»
ccm»
worship»
utah indie»
christian relaxative»
chinese folk»
faroese indie»
classic korean pop»
messianic praise»
roots worship»
charlottesville indie»
classic praise»
world worship»
christian uplift»
indiecoustica»
irish indie»
alternative ccm»
indy indie»
plunderphonics»
abstract beats»
traditional funk»
dominican indie»
abstract hip hop»
balkan brass»
rare groove»
instrumental funk»
afrobeat»
afro psych»
modern funk»
belly dance»
bass trip»
afrofuturism»
street band»
second line»
indie jazz»
psychedelic hip hop»
afrobeat brasileiro»
brazilian boogie»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,407 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-06-03. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.