Every Noise at Once · renaissance   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Cornelius Rigo»
Taller d'estudis medievals»
Sheryngham»
Bible - Old Testament»
Peter Philips»
Hieronymus Praetorius»
Nicolas Gombert»
The Camerata of London»
Victoria Musicae»
Guillaume Dufay»
La Primavera»
Josquin Baston»
Jacob Clemens non Papa»
Pierre Attaingnant»
The Choir of Magdalen College, Oxford»
Francisco de Peñalosa»
Pierre Certon»
Ars Antiqua de Paris»
Ensemble Alcatraz»
John Bennet»
John Blitheman»
Paul Van Nevel»
Consort Of Musicke»
Marcin Leopolita»
Rodrigo de Ceballos»
Hans Neusidler»
Joan Ambrosio Dalza»
Leonhard Lechner»
Johannes Cornago»
Mateo Flecha»
Johannes Ockeghem»
Lupus Hellinck»
Emilio de' Cavalieri»
Antonio de Cabezón»
Oswald von Wolkenstein»
Jacques Gaultier»
Paul Hofhaimer»
Waverly Consort»
Robert Morton»
Heinrich Finck»
Pierre Sandrin»
Thomas Ravenscroft»
Philippe Rogier»
Alonso Lobo»
Johannes Regis»
Fretwork & The Choir Of Magdalen College, Oxford»
Francesco Spinacino»
Domenico da Piacenza»
Jean Mouton»
Juan de Anchieta»
Miguel de Fuenllana»
Francesco da Milano»
Girolamo Cavazzoni»
Alexander Agricola»
Kathryn Cok»
Hans Leo Hassler»
Giles Farnaby»
Vincenzo Capirola»
Thomas Weelkes»
Francisco Guerrero»
Jean L'héritier»
Pierre Passereau»
William Cornysh»
Christopher Tye»
Bartolomeo Tromboncino»
John Bull»
Antoine Divitis»
Ludwig Senfl»
John Fleagle»
Juan Ponce»
Synfonye»
Thomas Campion»
William Mundy»
Cantus Cölln»
Jacob Obrecht»
Orlande de Lassus»
Richard Farrant»
Robert Parsons»
John Dunstable»
Dominique Visse»
John Browne»
Elizabeth Kenny»
Tylman Susato»
The King's Noyse»
Collegium Terpsichore»
Innocentio Alberti»
Marchetto Cara»
The Clerks' Group»
Anthoine de Bertrand»
The Newberry Consort»
Philippe Basiron»
Giaches de Wert»
Sinfonye»
Guillaume Costeley»
Hans Kotter»
Gaspar van Weerbeke»
The Harp Consort»
La Reverdie»
John Redford»
Thomas Simpson»
Arnold von Bruck»
Shirley Rumsey»
Jacob Heringman and Catherine King»
Johannes de Stokem»
Antoine Busnois»
Hayne van Ghizeghem»
Carlo Gesualdo»
Thoinot Arbeau»
Manuel da Fonseca»
Giovanni de Macque»
Costanzo Festa»
Paul Hillier / Nigel North»
Michael Praetorius»
Claudin de Sermisy»
Ulsamer Collegium»
Heinrich Isaac»
Johannes de Lymburgia»
Thomas Crecquillon»
Erasmus Widmann»
Giovanni Maria da Crema»
Gilles Binchois»
Bartolomeo Trosylho»
Alfonso Ferrabosco II»
Anonyme»
Pierre Moulu»
Claude Goudimel»
Robert White»
Guglielmo Ebreo da Pesaro»
Johannes Ghiselin»
Cipriano de Rore»
Giovanni Gabrieli»
Dowland Consort»
Diego Ortiz»
Sebastiano Festa»
Matthaeus Pipelare»
Thomas Tallis»
Giovanni Pierluigi da Palestrina»
Francesco Landini»
Cesare Negri»
Antoine de Févin»
Farallon Recorder Quartet»
Manuel Cardoso»
Alonso Mudarra»
La Nef»
Ensemble Project Ars Nova»
Pierre de Manchicourt»
Josquin des Prez»
Jean-Baptiste Besard»
Thomas Morley»
Marbrianus de Orto»
Ars Longa De La Habana & Teresa Paz»
Tomás Luis de Victoria»
Philippe de Monte»
Nathaniel Patrick»
Benedictus Appenzeller»
Alexander Utendal»
Cristobal de Morales»
Jacobus Barbireau»
John Taverner»
John Sheppard»
Adriano Banchieri»
Georg Forster»
Alfonso X El Sabio»
Claude Le Jeune»
Pierre de la Rue»
Pedro de Escobar»
Albert de Rippe»
Juan del Encina»
Romanesca»
Johannes Brassart»
Mathieu Gascongne»
Leonel Power»
Claude Gervaise»
Giacomo Finetti»
Antonio Caprioli»
Luca Marenzio»
Conrad Paumann»
Paul Beier»
John Dowland»
Piffaro»
Via Artis Konsort»
Nicolas Grenon»
Claudio Monteverdi»
Diego Pisador»
The Dufay Collective»
Zephyrus»
Eustache du Caurroy»
Walter Frye»
Andrea Gabrieli»
Orlando Gibbons»
Duo Chambure»
Joel Frederiksen»
Johann Walter»
William Byrd»
Loyset Compère»
Philippe Verdelot»
Luzzasco Luzzaschi»
Marco Dall'Aquila»
Mattio Rampollini»
Musica Antiqua of London»
The Choir and Organ of St Paul's»
Jean Japart»
Thomas Tomkins»
Dominique Phinot»
Clément Janequin»
Carolus Souliaert»
QuintEssential Sackbut and Cornett Ensemble»
Antoine Brumel»
Adrian Willaert»
Bartolino da Padova»
Joglaresa»
early music ensemble»
canadian choir»
early music»
victorian britain»
italian renaissance»
swedish classical»
post-romantic era»
australian choir»
danish choir»
renaissance»
portuguese early music»
spanish renaissance»
german renaissance»
danish classical»
franco-flemish school»
choral»
british modern classical»
shakuhachi»
french renaissance»
english renaissance»
medieval»
irish classical»
classical»
polish early music»
anglican liturgy»
jungle»
tekno»
electro latino»
eurodance»
deep happy hardcore»
melbourne bounce international»
cantaditas»
bass house»
deep vocal house»
hardcore breaks»
ragga jungle»
hard bass»
partyschlager»
mahraganat»
breakbeat»
jumpstyle»
bouncy house»
italo dance»
deep discofox»
jump up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.