Every Noise at Once · recorder   scan   playlist   intro   pulse
Daphne Recorder Quartet»
Matthias Maute»
Brisk Recorder Quartet»
Patrick Denecker»
Sour Cream»
Pamela Thorby»
Drora Bruck»
Francis Colpron»
László Czidra»
Pro Arte Recorder Ensemble»
Daniel Rothert»
Karl Stangenberg»
Jorge Isaac»
Michala Petri»
Annabel Knight»
Philip Pickett»
Quartet New Generation»
Gudula Rosa»
John Turner»
Michael Schneider»
Swedish Recorder Quartet»
Ursula Thelen»
Markus Zahnhausen»
Ricardo Kanji»
Erik Bosgraaf»
Vincent Lauzer»
Lorenzo Cavasanti»
Margriet Tindemans»
Tosiya Suzuki»
Barthold Kuijken»
Scott Reiss»
Farallon Recorder Quartet»
Clas Pehrsson»
Maurice Steger»
Sirena Recorder Quartet»
Aldo Abreu»
Gwyn Roberts»
Karel Van Steenhoven»
Michael Copley»
Sophie Larivière»
David Munrow»
Caroline Eidsten Dahl»
Kristine West»
Conrad Steinmann»
Bravade Recorder Quartet»
Daniël Brüggen»
i Flautisti - The London Recorder Quartet»
Amsterdam Loeki Stardust Quartet»
Ross Winters»
Jiří Stivín»
Dorothee Oberlinger»
Stefano Bagliano»
Seldom Sene»
Kees Boeke»
Lucie Horsch»
La Fontegara Amsterdam»
Saskia Coolen»
The Royal Wind Music»
Piers Adams»
Stefan Temmingh»
Horacio Franco»
Kerstin de Witt»
Genevieve Lacey»
Peter Holtslag»
Marion Verbruggen»
Hans Ulrich Staeps»
Flautadors Recorder Quartet»
Bolette Roed»
Tabea Debus»
Nathalie Rotstein-Raguis»
Flanders Recorder Quartet»
Alison Melville»
Paul Leenhouts»
Bertho Driever»
Dan Laurin»
Jill Kemp»
B-Five Recorder Consort»
David Bellugi»
Michaël Hell»
Hans-Martin Linde»
Barnaby Ralph»
Dorit Peschel»
Bernard Krainis»
Hans Maria Kneihs»
Ashley Solomon»
Giovanni Antonini»
Flautando Köln»
Maria Giovanna Fiorentino»
Nina Stern»
Walter van Hauwe»
harpsichord»
baroque»
recorder»
baroque ensemble»
classical flute»
german jazz»
early music ensemble»
early music»
discofox»
hardcore techno»
moombahton»
hard bass»
pop house»
deep happy hardcore»
deep discofox»
breakbeat»
remix»
jungle»
bouncy house»
tekno»
happy hardcore»
electronic trap»
hardcore breaks»
jump up»
drum and bass»
eurodance»
bubblegum dance»
hands up»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
This is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 1875 genres by Spotify. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.