Every Noise at Once · portuguese jazz   scan   playlist   intro   pulse   2019   new
Paula Sousa»
Antonio Pinho Vargas»
Orquestra Jazz de Matosinhos»
José Peixoto»
Renato Diz»
Bruno Santos»
Carlos Bica»
Gaiteiros de Lisboa»
Gonçalo Prazeres»
Mário Delgado»
João Paulo Esteves da Silva»
Demian Cabaud»
Lena d’Água»
Desidério Lázaro Trio»
Bernardo Sassetti Trio»
André Fernandes»
Laurent Filipe»
Bernardo Moreira Sexteto»
Orquestra de Jazz do Hot Clube de Portugal»
João Firmino Quinteto»
KOLME»
Ruben Alves»
Júlio Resende»
Rodrigo Amado»
André Santos»
João Capinha»
Pedro Nobre»
Carlos Martins»
José Pedro Coelho»
Manel Cruz»
Pedro Madaleno»
Luís Figueiredo»
Afonso Pais Trio»
Desidério Lázaro»
César Cardoso»
Carlos Bica & Azul»
João Paulo»
Miguel Amado»
Marta Hugon»
JP Simões»
Filipe Melo Trio»
Júlio Resende Trio»
Mário Laginha»
Song Bird»
Jorge Moniz»
El Fad»
Nuno Costa»
Filipe Raposo»
Náná Sousa Dias»
João Lencastre's Communion»
Luís Figueiredo Trio»
Maria João»
Nelson Cascais»
Bernardo Sassetti»
Afonso Pais»
Carlos Barretto»
TOAP Colectivo»
Nuno Ferreira»
João Barradas»
José Peixoto com Maria João»
Camane»
Maria João & Mário Laginha»
Joao Hasselberg»
Carlos Barretto Trio»
Jorge Reis»
Ricardo Pinheiro»
Joana Machado»
TGB»
Quinteto Tati»
Mário Laginha Trio»
Elisa Rodrigues»
Alexandre Frazão»
João Lencastre»
icelandic jazz»
estonian jazz»
dutch jazz»
polish jazz»
italian jazz»
jazz composition»
canadian modern jazz»
thai instrumental»
deep free jazz»
norwegian jazz»
arabic jazz»
portuguese jazz»
contemporary jazz»
tibetan mantra»
swedish jazz»
danish jazz»
german jazz»
australian jazz»
israeli jazz»
gamelan»
moldovan pop»
german ska»
rap metalcore»
panamanian rock»
rap metal espanol»
j-division»
j-pop girl group»
rap rock»
j-idol»
japanese ska»
italian ska»
denpa-kei»
eurobeat»
j-pop boy group»
coventry indie»
electropowerpop»
hungarian punk»
oktoberfest»
k-pop boy group»
vocaloid»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 3,780 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2019-12-05. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.