Every Noise at Once · portuguese folk   scan   playlist   intro   pulse
Peu Madureira»
Toques do Caramulo»
Fausto Bordalo Dias»
Roldana Folk»
Uxukalhus»
Sopa de Pedra»
Spell Choir»
Tais Quais»
Xaile»
Pe Na Terra»
Noa Noa»
Diabo a Sete»
Manifesto»
A Presença das Formigas»
Quine»
Celina Da Piedade»
CabraÇega»
A Filetta»
Sons da Suévia»
Melech Mechaya»
Albaluna»
Realejo»
Antunia»
Tuna Universitária do Instituto Superior Técnico»
Roncos do Diabo»
Ricardo Gordo»
OMIRI»
Sebastião Antunes & Quadrilha»
Danças Ocultas»
Padre Fanhais»
At-Tambur»
Tuna Universitária do Porto»
Dazkarieh»
Uma Coisa Em Forma de Assim»
Seiva»
Quadrilha»
Coro Misto da Covilhã»
Cardo-Roxo»
Palankalama»
Janita Salome»
Galandum Galundaina»
Sebastião Antunes»
Né Ladeiras»
Os Quatro e Meia»
Lua Extravagante»
Joana Bagulho & Carlos Paredes»
Segue-me á Capela»
Contracorrente»
Três Bairros»
Julio Pereira»
Gaiteiros de Lisboa»
vermont indie»
latvian folk»
neo-pagan»
folclore portugues»
turkish jazz»
swedish singer-songwriter»
australian singer-songwriter»
irish singer-songwriter»
canadian folk»
tibetan»
portuguese folk»
yoik»
sami»
faroese pop»
norwegian gospel»
finnish folk»
indie folk»
melancholia»
folk-pop»
stomp and flutter»
small room»
manila sound»
south african punk»
minecraft»
deep latin alternative»
antiviral pop»
bulgarian rock»
deep breakcore»
new rave»
dance-punk»
future funk»
japanese jazztronica»
mashup»
neue deutsche welle»
shibuya-kei»
indian rock»
puerto rican indie»
escape room»
j-dance»
chip hop»
belorush»
electronic»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,561 genres by Spotify as of 2019-01-15. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.