Every Noise at Once · portuguese contemporary classical   scan   playlist   new
José Eduardo Rocha»
Fernando C. Lapa»
Pedro Rebelo»
Virgílio Melo»
Eugénio Manuel Rodrigues»
Cândido Lima»
Joâo Rafael»
Isabel Soverai»
Miguel Azguime»
Patricia Sucena De Almeida»
Fatima Fonte»
Antonio Pinho Vargas»
Ricardo Ribeiro»
Luís Tinoco»
Jorge Salgueiro»
José Carlos Sousa»
Jaime Reis»
Clotilde Rosa»
António Chagas Rosa»
Edward Luiz Ayres d'Abreu»
Joly Braga Santos»
João Madureira»
Emmanuel Nunes»
João Pedro Oliveira»
Carlos Caires»
Eduardo Patriarca»
Nuno Corte-Real»
Carlos Marecos»
João Pedro Delgado»
Pedro Faria Gomes»
Christopher Bochmann»
Emanuel Dimas de Melo Pimenta»
Filipe Pires»
Constança Capdeville»
Eli Camargo Jr.»
Eurico Carrapatoso»
Rui Penha»
Cândido Lima»
Vasco Mendonca»
Bernardo Sassetti»
Patricio da Silva»
Sérgio Azevedo»
Hugo Vasco Reis»
Sara Carvalho»
Jorge Peixinho»
Luís Antunes Pena»
Fernando Lopes-Graça»
Mário Laginha»
Amilcar Vasques-dias»
Alexandre Delgado»
Carlos Azevedo»
oriental classical»
american 21st century classical»
minimalism»
chinese classical»
modern performance»
avant-garde»
dutch contemporary classical»
modern string quartet»
russian modern classical»
classical»
string quartet»
korean classical performance»
american contemporary classical»
czech contemporary classical»
israeli classical»
swiss contemporary classical»
orchestral performance»
portuguese contemporary classical»
spanish contemporary classical»
quatuor a cordes»
classical performance»
eurodance»
hard bass»
italo dance»
swedish eurodance»
bubblegum dance»
euro hi-nrg»
deep discofox»
mahraganat»
partyschlager»
cantaditas»
deep vocal house»
disco polo»
spanish electropop»
electro latino»
hands up»
oktoberfest»
remix product»
ragga jungle»
magyar mulatos»
discofox»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,384 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-27. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.