Every Noise at Once · polish indie   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
New People»
Roomieńce»
Paristetris»
Łagodna Pianka»
Lachowicz»
Drekoty»
Beneficjenci Splendoru»
Iza Lach»
Paula & Karol»
Mordy»
Kari Amirian»
Twilite»
Marcelina»
Kamp!»
Rebeka»
Blauka»
Materac»
Chłopcy Kontra Basia»
Fismoll»
Myslovitz»
Tęskno»
Dick4Dick»
niXes»
Oxford Drama»
Jazzombie»
Patrick the Pan»
Terrific Sunday»
Happy Pills»
Dagadana»
Piotr Ziola»
Ul/Kr»
Daniel Spaleniak»
Buslav»
Newest Zealand»
Zimnv»
Brodka»
Oszibarack»
Ziela»
Wojtek Mazolewski»
Leski»
Płyny»
New York Crasnals»
KRÓL»
Gooral»
Kobieta z Wydm»
Julia Marcell»
The KDMS»
Enchanted Hunters»
Sonar»
The Cassino»
Setting The Woods On Fire»
Tres B»
Muchy»
Pustki»
Pawbeats»
Bajzel»
Organizm»
Loco Star»
L.Stadt»
Pola Rise»
Gaba Kulka»
Kobiety»
Lilly Hates Roses»
Kasia Lins»
Bitamina»
Rysy»
Iowa Super Soccer»
Artur Rojek»
Kim Nowak»
BOKKA»
Misia Furtak»
Kumka Olik»
Karolina Czarnecka»
Miss Polski»
Silver Rocket»
Barbara Wronska»
Gypsy and the Acid Queen»
MAKABRESKI»
Novika»
Furia Futrzaków»
BOWNIK»
Broken Betty»
Popo»
Bipolar Bears»
SKUBAS»
The Dumplings»
Perfect Son»
Olga Polikowska»
Ala|Zastary»
Xxanaxx»
Daria Zawiałow»
Sonbird»
Ofelia»
Pchelki»
deep german indie»
argentine indie»
polish synthpop»
greenlandic pop»
vapor pop»
polish alternative»
indian indie»
rome indie»
bangalore indie»
gauze pop»
colombian indie»
uruguayan indie»
latvian indie»
guatemalan indie»
polish pop»
hindi indie»
indie michoacano»
bulgarian indie»
zurich indie»
nantes indie»
chennai indie»
deep acoustic pop»
polish indie»
polish indie rock»
new delhi indie»
indian fusion»
plunderphonics»
olympia wa indie»
psychedelic rock»
italian blues»
belly dance»
afrofuturism»
blues rock»
blues mexicano»
eastern bloc groove»
musica mato-grossense»
jam band»
sacred steel»
virginia indie»
experimental indie»
zolo»
armenian folk»
classic rock»
anti-folk»
psicodelia brasileira»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 5,068 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-11-23. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.