Every Noise at Once · polish experimental   scan   playlist
Andrzej Dobrowolski»
Molr Drammaz»
The Magic Carpathians (Karpaty Magiczne)»
Dawid Szczesny»
Szelest Spadajacych Papierkow»
Pathman»
Msza Święta w Altonie»
Wolność Ptaków Drażni Drzewa»
Karol Schwarz All Stars»
Ugory»
Prenty»
Alameda Duo»
Raspelf»
Brasil and the Gallowbrothers Band»
Innercity Ensemble»
Tomasz Sroczynski and Marek Pospieszalski»
Lonker See»
Cezary Gapik»
Emiter»
Jachna and Mazurkiewicz and Buhl»
Echoes Of Yul»
Flykkiller»
BNNT»
Karbido»
Nowa Ziemia»
Merzbow + Balázs Pándi»
Mikrokolektyw»
Adam Gołębiewski»
Purgist»
Zlota Jesien»
Anna Maria Huszcza»
Arrm»
Zbigniew Karkowski»
Mazzmelancolié»
arciv ev noise»
LAM»
Alameda 5»
Micromelancolie»
Ketha»
Modular String Trio»
Giorgio Fazer»
Zaraza»
All Sounds Allowed»
Zerova»
Levity»
Merkabah»
Maestro Trytony»
Za Siodma Gora»
Królestwo»
Lotto»
experimental psych»
epicore»
post-rock»
drone psych»
neofolk»
peruvian experimental»
canadian experimental»
turkish experimental»
dark ambient»
hauntology»
polish ambient»
neoclassical»
abstractro»
anime score»
norwegian experimental»
american post-rock»
martial industrial»
brazilian post-rock»
canadian post-rock»
polish experimental electronic»
polish experimental»
mandible»
punjabi»
latin»
j-reggae»
ecuadorian pop»
russian reggae»
albanian pop»
cumbia villera»
zouglou»
azontobeats»
afrobeats»
pop reggaeton»
cumbia chilena»
argentine reggae»
kompa»
zambian pop»
cumbia pop»
gospel reggae»
orquestas de galicia»
colombian pop»
nigerian hip hop»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 2,579 genres by Spotify as of 2019-01-17. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.