Every Noise at Once · philly soul   scan   playlist   intro   pulse   edge   2019   new
Fat Larry's Band»
People's Choice»
The Intruders»
The Delfonics»
Teddy Pendergrass»
Brenda And The Tabulations»
Len Barry»
Patti LaBelle»
Ambassadors»
The Ethics»
Barbara Mason»
The Manhattans»
Harold Melvin»
Norman Connors»
Phyllis Hyman»
Harold Melvin & The Blue Notes»
Teddy & The Finger Poppers»
Sister Sledge»
The Jones Girls»
The Ebonys»
Cindy Gibson»
The Spinners»
Double Exposure»
First Choice»
Dee Dee Sharp Gamble»
Kenny Gamble»
Blue Magic»
The Trammps»
The Fantastic Johnny C»
Dee Dee Sharp»
Kenny Gamble & The Floaters»
McFadden & Whitehead»
Eddie Holman»
Lou Rawls»
Loleatta Holloway»
Fantastic Johnny C»
Major Harris»
Candy & The Kisses»
Joe Simon»
The Sapphires»
Archie Bell & The Drells»
Instant Funk»
Billy Paul»
The Salsoul Orchestra»
The Ritchie Family»
Dexter Wansel»
MFSB»
Jay & The Techniques»
Todd Rundgren»
Bunny Sigler»
Honey Love & The Love Notes»
The Stylistics»
The Tymes»
Patty & The Emblems»
The Three Degrees»
Jerry Butler»
Honey and the Bees»
William DeVaughn»
The O'Jays»
neo honky tonk»
quiet storm»
disco»
philly soul»
classic russian rock»
deep northern soul»
lebanese pop»
classic uk pop»
musica occitana»
geek rock»
pinoy reggae»
funk»
classic danish pop»
soul»
yacht rock»
classic swedish pop»
beach music»
belgian blues»
polish blues»
classic icelandic pop»
post-disco»
classic soul»
motown»
southern soul»
dansktop»
northern soul»
classic nz pop»
taiwan experimental»
otacore»
chamber psych»
slovenian indie»
macedonian indie»
hardvapour»
progressive jazz fusion»
experimental pop»
japanese dream pop»
indie psych-pop»
brazilian experimental»
fluxwork»
experimental electronic»
chinese experimental»
vaporwave»
witch house»
baja indie»
montreal indie»
tassie indie»
british industrial»
@EveryNoise ·  glenn mcdonald
Every Noise at Once is an ongoing attempt at an algorithmically-generated, readability-adjusted scatter-plot of the musical genre-space, based on data tracked and analyzed for 4,368 genre-shaped distinctions by Spotify as of 2020-05-22. The calibration is fuzzy, but in general down is more organic, up is more mechanical and electric; left is denser and more atmospheric, right is spikier and bouncier.
 
Click anything to hear an example of what it sounds like.
 
Click the » on an artist to go to their Spotify page.